icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen wyróżniony za sposób komunikacji z rynkiem

Raport Zintegrowany Grupy PKN Orlen za 2016 r uznany został za najlepszy w badaniu Deloitte Central Europe i wyróżniony przez międzynarodowy zespół ekspertów nagrodą Green Frog Award (GFA) 2018.

Pochwały analityków dla Orlenu 

– Jest to potwierdzenie, że w komunikacji z otoczeniem PKN Orlen  stosuje najwyższe standardy i wpisuje się tym samym w światowy trend w sprawozdawczości firm, promowanych między innymi przez International Integrated Reporting Council (IIRC). Łączy ona sprawozdawczość finansową z pozafinansowymi aspektami funkcjonowania – podkreśla spółka.

– Raport zintegrowany Grupy Orlen prezentuje nie tylko aktualną pozycję rynkową firmy, ale także jej plany na przyszłość, pokazując w sposób całościowy procesy w niej zachodzące i działania ukierunkowane na budowę jej wartości. Dla współcześnie działających firm, które przywiązują ogromną wagę do budowania relacji z otoczeniem, taki sposób komunikacji jest już standardem. Buduje bowiem zaufanie i uwiarygadnia nas w oczach pracowników, klientów, instytucji czy kontrahentów z którymi współpracujemy – powiedział Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen.

Koncern podkreśla, że droga firmy do tego sukcesu była procesem ewolucyjnym, ale otrzymana nagroda pokazuje, że wysiłek ten się opłacał.

– Pierwszy raport społeczny PKN Orlen został opublikowany w 2003 roku. Już wówczas Koncern wiedział, że stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w dłuższym okresie ma swoje przełożenie w odbiorze rynku i często decyduje o sukcesie firmy. Od 2007 roku raport społeczny PKN Orlen ukazuje się co rok, a raportowanie stało się nieodłącznym elementem komunikacji firmy ze wszystkimi interesariuszami. Z czasem ewaluowało ono wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu. Przełomowy pod tym względem był dla Koncernu rok 2015, kiedy to po raz pierwszy Grupa ORLEN zaprezentowała swoją działalność w formule zintegrowanej, łączącej sprawozdawczość finansową z pozafinansowymi aspektami funkcjonowania. Publikacja uznana wówczas została za najlepszą w Polsce w konkursie The Best Annual Report 2014. Tę formułę Koncern stosuje do dzisiaj – argumentuje spółka w komunikacie.

Jak odbywa się badanie? 

Badanie Deloitte Central Europe ma na celu zidentyfikowanie i nagrodzenie doskonałości w sprawozdawczości niefinansowej w Europie Środkowej. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 69 raportów z 5 krajów – Chorwacji, Czech, Polski, Rumunii i Węgier. 12 raportów wyróżnionych w poszczególnych krajach przeszło do etapu regionalnego, w ramach którego najlepszych 5 stanęło w szranki o pierwsze miejsce w kategorii nagroda główna oraz najlepszy raport zintegrowany.

Nagroda Green Frog Award (GFA) została po raz pierwszy przyznana w 2000 r. na Węgrzech i kolejno obejmowała inne kraje Europy Środkowej (Bałkany dołączyły w 2009 r., Czechy w 2012 r. i kraje bałtyckie w 2013 r.). W 2017 r. konkurs został rozszerzony o Rosję i inne kraje Wspólnoty Niepodległych Państw. Od 2015 r. GFA składa się z poziomu krajowego i regionalnego. Raporty nagradzane na poziomie krajowym są automatycznie nominowane do poziomu środkowoeuropejskiego.

PKN Orlen 

Raport Zintegrowany Grupy PKN Orlen za 2016 r uznany został za najlepszy w badaniu Deloitte Central Europe i wyróżniony przez międzynarodowy zespół ekspertów nagrodą Green Frog Award (GFA) 2018.

Pochwały analityków dla Orlenu 

– Jest to potwierdzenie, że w komunikacji z otoczeniem PKN Orlen  stosuje najwyższe standardy i wpisuje się tym samym w światowy trend w sprawozdawczości firm, promowanych między innymi przez International Integrated Reporting Council (IIRC). Łączy ona sprawozdawczość finansową z pozafinansowymi aspektami funkcjonowania – podkreśla spółka.

– Raport zintegrowany Grupy Orlen prezentuje nie tylko aktualną pozycję rynkową firmy, ale także jej plany na przyszłość, pokazując w sposób całościowy procesy w niej zachodzące i działania ukierunkowane na budowę jej wartości. Dla współcześnie działających firm, które przywiązują ogromną wagę do budowania relacji z otoczeniem, taki sposób komunikacji jest już standardem. Buduje bowiem zaufanie i uwiarygadnia nas w oczach pracowników, klientów, instytucji czy kontrahentów z którymi współpracujemy – powiedział Adam Burak, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN Orlen.

Koncern podkreśla, że droga firmy do tego sukcesu była procesem ewolucyjnym, ale otrzymana nagroda pokazuje, że wysiłek ten się opłacał.

– Pierwszy raport społeczny PKN Orlen został opublikowany w 2003 roku. Już wówczas Koncern wiedział, że stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w dłuższym okresie ma swoje przełożenie w odbiorze rynku i często decyduje o sukcesie firmy. Od 2007 roku raport społeczny PKN Orlen ukazuje się co rok, a raportowanie stało się nieodłącznym elementem komunikacji firmy ze wszystkimi interesariuszami. Z czasem ewaluowało ono wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu. Przełomowy pod tym względem był dla Koncernu rok 2015, kiedy to po raz pierwszy Grupa ORLEN zaprezentowała swoją działalność w formule zintegrowanej, łączącej sprawozdawczość finansową z pozafinansowymi aspektami funkcjonowania. Publikacja uznana wówczas została za najlepszą w Polsce w konkursie The Best Annual Report 2014. Tę formułę Koncern stosuje do dzisiaj – argumentuje spółka w komunikacie.

Jak odbywa się badanie? 

Badanie Deloitte Central Europe ma na celu zidentyfikowanie i nagrodzenie doskonałości w sprawozdawczości niefinansowej w Europie Środkowej. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 69 raportów z 5 krajów – Chorwacji, Czech, Polski, Rumunii i Węgier. 12 raportów wyróżnionych w poszczególnych krajach przeszło do etapu regionalnego, w ramach którego najlepszych 5 stanęło w szranki o pierwsze miejsce w kategorii nagroda główna oraz najlepszy raport zintegrowany.

Nagroda Green Frog Award (GFA) została po raz pierwszy przyznana w 2000 r. na Węgrzech i kolejno obejmowała inne kraje Europy Środkowej (Bałkany dołączyły w 2009 r., Czechy w 2012 r. i kraje bałtyckie w 2013 r.). W 2017 r. konkurs został rozszerzony o Rosję i inne kraje Wspólnoty Niepodległych Państw. Od 2015 r. GFA składa się z poziomu krajowego i regionalnego. Raporty nagradzane na poziomie krajowym są automatycznie nominowane do poziomu środkowoeuropejskiego.

PKN Orlen 

Najnowsze artykuły