icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Unimot osiągnął zysk operacyjny wyższy niż koszt aktywów przejętych w ramach fuzji Orlen-Lotos

Unimot zanotował zysk operacyjny w 2022 roku wyższy niż koszt aktywów przejętych w ramach fuzji Orlen-Lotos.

Grupa Unimot opublikowała dzisiaj wyniki finansowe i operacyjne za cały 2022 rok. Skonsolidowana EBITDA skorygowana Grupy Unimot wyniosła w tym okresie 513,7 mln zł, a skonsolidowany zysk netto ukształtował się na poziomie 373,9 mln zł. Zarząd Unimot podjął decyzję, że będzie rekomendował Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy w kwocie 13,69 zł na 1 akcję.

Co ciekawe, Unimot przejął w kwietniu spółkę Lotos Terminale od PKN Orlen w ramach środków zaradczych ustalonych z Komisją Europejską za zgodę na fuzję Orlen-Lotos. Dziewięć terminali tej spółki zależnej Lotosu zostało sprzedane w cenie uzgodnionej w wysokości 366,4 mln złotych, z czego 320 mln zapewniło konsorcjum banków.

Te aktywa mają znaczenie strategiczne z punktu widzenia logistyki dostaw ropy oraz paliw w okolicach Szczecina. Znajdują się jednak na liście podmiotów podlegających ustawie o ochronie inwestycji, która daje skarbowi państwa możliwość blokady odsprzedaży tych aktywów w razie groźby wrogiego przejęcia. Sam Unimot deklaruje, że nie zamierza ich sprzedawać, ale inwestować po to, by stać się największym, prywatnym graczem rynku paliw w Polsce.

Unimot/Wojciech Jakóbik

Unimot rośnie na infrastrukturze po fuzji Orlen-Lotos, ale zapewni bezpieczeństwo paliwowe w godzinie „W”

Unimot zanotował zysk operacyjny w 2022 roku wyższy niż koszt aktywów przejętych w ramach fuzji Orlen-Lotos.

Grupa Unimot opublikowała dzisiaj wyniki finansowe i operacyjne za cały 2022 rok. Skonsolidowana EBITDA skorygowana Grupy Unimot wyniosła w tym okresie 513,7 mln zł, a skonsolidowany zysk netto ukształtował się na poziomie 373,9 mln zł. Zarząd Unimot podjął decyzję, że będzie rekomendował Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy w kwocie 13,69 zł na 1 akcję.

Co ciekawe, Unimot przejął w kwietniu spółkę Lotos Terminale od PKN Orlen w ramach środków zaradczych ustalonych z Komisją Europejską za zgodę na fuzję Orlen-Lotos. Dziewięć terminali tej spółki zależnej Lotosu zostało sprzedane w cenie uzgodnionej w wysokości 366,4 mln złotych, z czego 320 mln zapewniło konsorcjum banków.

Te aktywa mają znaczenie strategiczne z punktu widzenia logistyki dostaw ropy oraz paliw w okolicach Szczecina. Znajdują się jednak na liście podmiotów podlegających ustawie o ochronie inwestycji, która daje skarbowi państwa możliwość blokady odsprzedaży tych aktywów w razie groźby wrogiego przejęcia. Sam Unimot deklaruje, że nie zamierza ich sprzedawać, ale inwestować po to, by stać się największym, prywatnym graczem rynku paliw w Polsce.

Unimot/Wojciech Jakóbik

Unimot rośnie na infrastrukturze po fuzji Orlen-Lotos, ale zapewni bezpieczeństwo paliwowe w godzinie „W”

Najnowsze artykuły