icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Energetyka zmodernizuje 80 procent floty pociągów sieciowych do 2025 roku

Od 2018 roku PKP Energetyka realizuje program modernizacji floty pociągów sieciowych. Dzięki niemu do 2025 roku 80 procent floty będzie spełniać najnowocześniejsze standardy, a jej wartość przekroczy pół miliarda złotych – podaje spółka.

PKP Energetyka podkreśla, że program modernizacji pociągów sieciowych został wdrożony, aby jeszcze skuteczniej prowadzić działania w obszarze utrzymania sieci trakcyjnej dla klientów, w tym przede wszystkim zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmodernizowane maszyny są bardziej funkcjonalne, bezpieczniejsze oraz pozwalają znacząco podnieść komfort codziennej pracy obsługujących je brygad w całej Polsce – czytamy w komunikacie.

– Konsekwentnie realizujemy inwestycje w nasz tabor. Już za kilka lat będziemy mieli jedną z największych
i najnowocześniejszych flot pociągów sieciowych w Europie. Efekt to wzrost bezpieczeństwa, efektywności
i komfortu pracy naszych pracowników. Modernizując pociągi sieciowe jeszcze lepiej przygotowujemy się na wyzwania związane z rozwojem kolei – zarówno inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe jak i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Warto podkreślić, że program to także ochrona środowiska – mniejszy ślad węglowy zarówno ze względu na sam proces modernizacji już istniejącej floty, jak również jej codziennej eksploatacji – podsumował Wojciech Orzech, prezes PKP Energetyka.

Nowy standard

Każdy modernizowany pociąg jest rozkładany na ok. 10 tys. części, z których każda jest przeglądana i odnawiana bądź wymieniania. Najważniejsze zmiany to:

– przeniesienie napędu z mechanicznego na hydrostatyczny, który daje większą amortyzację i płynność prowadzenia pojazdu,
– instalowanie urządzeń nowej generacji, w tym: elektryki, automatyki i układów hydraulicznych. Wymianie podlega 100 procent instalacji,
– rozbudowanie systemów: diagnostycznego i monitoringu,
– odnowienie kabiny, pomostów, wózków, żurawi i korektorów. W tym procesie wymieniane są ich elementy składowe w celu unowocześnienia i standaryzacji wyposażenia,
– podniesienie komfortu pracy poprzez oświetlenia LED oraz klimatyzację,
– na wybranych pociągach, m.in. w Łodzi i Zduńskiej Woli, testowane są nowatorskie rozwiązania predykcyjne, które w czasie rzeczywistym monitorują prawdopodobieństwo usterki układów pociągu oraz dokonują systematycznego pomiaru sieci.

PKP Energetyka zaznacza, że modernizacja oznacza również standaryzację. W jej efekcie spółka ogranicza magazynowanie części, zapewnia szybszy i sprawniejszy serwis. Naprawy odbywają się w halach zakładów w Strzemieszycach i Słotwinach. Metamorfoza jednej maszyny to kilka miesięcy pracy blisko 100-osobowego zespołu, koordynowanego przez 30 inżynierów i monterów spółki.

Źródło: PKP Energetyka
Źródło: PKP Energetyka

Realizacja programu sprawi, że wartość floty pociągów sieciowych PKP Energetyka wzrośnie do ponad pół miliarda złotych – czytamy.

PKP Energetyka/Jędrzej Stachura

Fedorska: Transport kontenerowy stanął w korku do największych portów w Europie

Od 2018 roku PKP Energetyka realizuje program modernizacji floty pociągów sieciowych. Dzięki niemu do 2025 roku 80 procent floty będzie spełniać najnowocześniejsze standardy, a jej wartość przekroczy pół miliarda złotych – podaje spółka.

PKP Energetyka podkreśla, że program modernizacji pociągów sieciowych został wdrożony, aby jeszcze skuteczniej prowadzić działania w obszarze utrzymania sieci trakcyjnej dla klientów, w tym przede wszystkim zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmodernizowane maszyny są bardziej funkcjonalne, bezpieczniejsze oraz pozwalają znacząco podnieść komfort codziennej pracy obsługujących je brygad w całej Polsce – czytamy w komunikacie.

– Konsekwentnie realizujemy inwestycje w nasz tabor. Już za kilka lat będziemy mieli jedną z największych
i najnowocześniejszych flot pociągów sieciowych w Europie. Efekt to wzrost bezpieczeństwa, efektywności
i komfortu pracy naszych pracowników. Modernizując pociągi sieciowe jeszcze lepiej przygotowujemy się na wyzwania związane z rozwojem kolei – zarówno inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe jak i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Warto podkreślić, że program to także ochrona środowiska – mniejszy ślad węglowy zarówno ze względu na sam proces modernizacji już istniejącej floty, jak również jej codziennej eksploatacji – podsumował Wojciech Orzech, prezes PKP Energetyka.

Nowy standard

Każdy modernizowany pociąg jest rozkładany na ok. 10 tys. części, z których każda jest przeglądana i odnawiana bądź wymieniania. Najważniejsze zmiany to:

– przeniesienie napędu z mechanicznego na hydrostatyczny, który daje większą amortyzację i płynność prowadzenia pojazdu,
– instalowanie urządzeń nowej generacji, w tym: elektryki, automatyki i układów hydraulicznych. Wymianie podlega 100 procent instalacji,
– rozbudowanie systemów: diagnostycznego i monitoringu,
– odnowienie kabiny, pomostów, wózków, żurawi i korektorów. W tym procesie wymieniane są ich elementy składowe w celu unowocześnienia i standaryzacji wyposażenia,
– podniesienie komfortu pracy poprzez oświetlenia LED oraz klimatyzację,
– na wybranych pociągach, m.in. w Łodzi i Zduńskiej Woli, testowane są nowatorskie rozwiązania predykcyjne, które w czasie rzeczywistym monitorują prawdopodobieństwo usterki układów pociągu oraz dokonują systematycznego pomiaru sieci.

PKP Energetyka zaznacza, że modernizacja oznacza również standaryzację. W jej efekcie spółka ogranicza magazynowanie części, zapewnia szybszy i sprawniejszy serwis. Naprawy odbywają się w halach zakładów w Strzemieszycach i Słotwinach. Metamorfoza jednej maszyny to kilka miesięcy pracy blisko 100-osobowego zespołu, koordynowanego przez 30 inżynierów i monterów spółki.

Źródło: PKP Energetyka
Źródło: PKP Energetyka

Realizacja programu sprawi, że wartość floty pociągów sieciowych PKP Energetyka wzrośnie do ponad pół miliarda złotych – czytamy.

PKP Energetyka/Jędrzej Stachura

Fedorska: Transport kontenerowy stanął w korku do największych portów w Europie

Najnowsze artykuły