icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Intercity planuje kolejne przetargi na rozbudowę taboru kolejowego

PKP Intercity sukcesywnie rozbudowuje swoją bazę taboru. Tym razem planuje ogłoszenie przetargu na 300 nowych wagonów z opcją powiększenia przetargu na kolejnych 150 wagonów. Jest to kontynuacja realizacji strategii taborowej spółki zaplanowaną na lata 2017-2023. 

Wraca moda na podróżowanie koleją

Poprzez rekordowe ceny paliw, gazu i energii elektrycznej podróżowanie autem stało się mało opłacalne. Szczególnie widać to w sezonie wakacyjnym kiedy to większość osób z podróży samochodem przesiadło się do pociągu. – Zainteresowanie pasażerów w tym roku jest rekordowe, w niektórych dniach było lepiej niż przed pandemią. Szczególnie zależy nam, by możliwie szybko unowocześnić i powiększyć nasz park taborowy – powiedział prezes spółki Marek Chraniuk. W 2021 roku przewoźnik przewiózł około 35,5 miliona pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko dziewięć milionów rok do roku.

– Szybko realizujemy naszą strategię taborową. Z planowanych na lata 2017-2023 wydatków wysokości 7 miliardów złotych zakontraktowaliśmy już 6,1 miliarda złotych. Lada chwila będą ogłaszane kolejne przetargi. Największym będzie postępowanie na 300 nowych wagonów z opcją na dalszych 150. Zależy nam na pozyskaniu długiej serii pojazdów, które dadzą pasażerom powtarzalny standard – podkreślił Chraniuk. Jednocześnie prezes przypomniał, że spółka chce w 2030 roku wejść na poziom 88 milionów pasażerów rocznie.

Strategia inwestycyjna ,,PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zakłada przeznaczenie do 2030 roku ponad 27 miliardów złotych na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki standard podróży.

ISBnews/Wojciech Gryczka

Polska kolej nie lekceważy znaczenia wodoru, ale jest ostrożna

PKP Intercity sukcesywnie rozbudowuje swoją bazę taboru. Tym razem planuje ogłoszenie przetargu na 300 nowych wagonów z opcją powiększenia przetargu na kolejnych 150 wagonów. Jest to kontynuacja realizacji strategii taborowej spółki zaplanowaną na lata 2017-2023. 

Wraca moda na podróżowanie koleją

Poprzez rekordowe ceny paliw, gazu i energii elektrycznej podróżowanie autem stało się mało opłacalne. Szczególnie widać to w sezonie wakacyjnym kiedy to większość osób z podróży samochodem przesiadło się do pociągu. – Zainteresowanie pasażerów w tym roku jest rekordowe, w niektórych dniach było lepiej niż przed pandemią. Szczególnie zależy nam, by możliwie szybko unowocześnić i powiększyć nasz park taborowy – powiedział prezes spółki Marek Chraniuk. W 2021 roku przewoźnik przewiózł około 35,5 miliona pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko dziewięć milionów rok do roku.

– Szybko realizujemy naszą strategię taborową. Z planowanych na lata 2017-2023 wydatków wysokości 7 miliardów złotych zakontraktowaliśmy już 6,1 miliarda złotych. Lada chwila będą ogłaszane kolejne przetargi. Największym będzie postępowanie na 300 nowych wagonów z opcją na dalszych 150. Zależy nam na pozyskaniu długiej serii pojazdów, które dadzą pasażerom powtarzalny standard – podkreślił Chraniuk. Jednocześnie prezes przypomniał, że spółka chce w 2030 roku wejść na poziom 88 milionów pasażerów rocznie.

Strategia inwestycyjna ,,PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zakłada przeznaczenie do 2030 roku ponad 27 miliardów złotych na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki standard podróży.

ISBnews/Wojciech Gryczka

Polska kolej nie lekceważy znaczenia wodoru, ale jest ostrożna

Najnowsze artykuły