icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Plan Junckera wesprze Taurona i Przewozy Regionalne. Ostrołękę też?

Inwestycje Przewozów Regionalnych i Tauorna to pierwsze projekty spółek Skarbu Państwa , które otrzymają finansowanie Europejskiej Banku Inwestycyjnego (EBI) z Planu Junckera. Polska według danych Komisji Europejskiej zajmuję 6. pozycję w UE pod względem wykorzystania środków z tego źródła.

– Plan Junckera nabiera przyspieszenia. EBI zatwierdził już 13 dużych projektów z Polski o wartości blisko 15 mld zł. Umowy Taurona i Przewozów regionalnych są pierwszymi z sektora rządowego, które zyskają na tym programie. To pokazuje, że rozwój spółek Skarbu Państwa pozwala na na sięgnięcie po środki z tego źródła. – podkreślił wicepremier Mateusz Morawiecki. Jak podkreślił wicepremier domykamy lukę inwestycyjną w Polsce.

-Obligacje z Planu Junckera są tańsze i daje szanse na rozwój. Termin spłacenia tych kredytów jest bardzo długi, a warunki są lepsze. Chcemy wykorzystać te warunki dla rozwoju energetyki. To, że spółki Skarbu Państwa są pierwszymi beneficjantami to pokazuje, że spółki są coraz bardziej rynkowe i chcą sprostać konkurencji. Program inwestycyjny w Polsce jest dość szeroki i widzimy tu możliwości. Przed światami planujemy kolejne decyzje w sprawie inwestycji i rozwoju energetyki – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Myślę, że jeszcze przed świętami w zakresie dużych inwestycji w Polsce usłyszą państwo dobre informacje

Pytany przez portal BiznesAlert.pl, czy po środki z Planu Junckera mogą sięgnąć Enea i Energa przy realizacji rozbudowy Elektrowni Ostrołęki, minister podkreślił, że plan realizacji tej inwestycji spina się, a spółki mogą rozważyć pozyskanie przyjaznego finansowania, takiego jakim jest Plan Junkcera i każdy może po nie sięgnąć.

Jak podkreślił minister 2030 roku to 150 mld zł. Nasze spółki podołają w finansowaniu. My szukamy możliwości wsparcia, że na zasadzie partnerstwa, choć spółki rozważają inne możliwości takie jak Plan Junckera.

Rozpoczynamy nową erę w innowacyjnym finansowaniu projektów nie tylko w Polsce ale także w Europie. Celem Planu Junckera jest stworzenie nowych miejsc pracy. Nasz Bank zobowiązał się, że ¼ finansowanie będzie dotyczyło działania na rzecz zmniejszenia zanieczyszczeń środowiska. Dla tego wspieramy projekty wymiany taboru Przewozów Regionalnych, ale także Grupy Tauron – zaznaczył wiceprezes EBI Vazil Hudak.

Tauron otrzyma wsparcie w wysokości 800 mln zł na inwestycje o łącznej kwocie 1,7 mld zł związanych z przyłączeniami nowymi odbiorców do sieci dystrybucyjnej- Tauron jest pierwszą firmą, które zyskuje na środkach pozyskanych z obligacji hybrydowych. Nowatorskim sposobem finansowania polega na tym, że środki na inwestycje pochodzą z emisji obligacji hybrydowych, które obejmie EBI w ramach Planu Junkcera. Środki zostaną przeznaczone na rozwój dystrybucji. Obligacje z Planu Junkcera nie są liczone do zadłużenia spółki przez agencje ratingowe – podkreślił prezes Grupy Tauron, Filip Grzegorczyk.

Przewozy Regionalne zyskają na z planu 200 mln zł z kredytu EBI na zakup i modernizacje taboru kolejowego. Łączne koszty inwestycji to ponad 470 mln zł. -Wsparcie EBI to kolejny bardzo ważny krok dla naszej organizacji, która m.in. dzięki wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu zakończy rok pierwszy raz w historii z dodatnim wynikiem finansowym na poziomie ok. 50 mln zł oraz stabilnymi prognozami na kolejne lata. Pierwsze efekty w postaci nowych i zmodernizowanych pociągów pojawią się na torach w przyszłym roku”– powiedział Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych.

Inwestycje Przewozów Regionalnych i Tauorna to pierwsze projekty spółek Skarbu Państwa , które otrzymają finansowanie Europejskiej Banku Inwestycyjnego (EBI) z Planu Junckera. Polska według danych Komisji Europejskiej zajmuję 6. pozycję w UE pod względem wykorzystania środków z tego źródła.

– Plan Junckera nabiera przyspieszenia. EBI zatwierdził już 13 dużych projektów z Polski o wartości blisko 15 mld zł. Umowy Taurona i Przewozów regionalnych są pierwszymi z sektora rządowego, które zyskają na tym programie. To pokazuje, że rozwój spółek Skarbu Państwa pozwala na na sięgnięcie po środki z tego źródła. – podkreślił wicepremier Mateusz Morawiecki. Jak podkreślił wicepremier domykamy lukę inwestycyjną w Polsce.

-Obligacje z Planu Junckera są tańsze i daje szanse na rozwój. Termin spłacenia tych kredytów jest bardzo długi, a warunki są lepsze. Chcemy wykorzystać te warunki dla rozwoju energetyki. To, że spółki Skarbu Państwa są pierwszymi beneficjantami to pokazuje, że spółki są coraz bardziej rynkowe i chcą sprostać konkurencji. Program inwestycyjny w Polsce jest dość szeroki i widzimy tu możliwości. Przed światami planujemy kolejne decyzje w sprawie inwestycji i rozwoju energetyki – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Myślę, że jeszcze przed świętami w zakresie dużych inwestycji w Polsce usłyszą państwo dobre informacje

Pytany przez portal BiznesAlert.pl, czy po środki z Planu Junckera mogą sięgnąć Enea i Energa przy realizacji rozbudowy Elektrowni Ostrołęki, minister podkreślił, że plan realizacji tej inwestycji spina się, a spółki mogą rozważyć pozyskanie przyjaznego finansowania, takiego jakim jest Plan Junkcera i każdy może po nie sięgnąć.

Jak podkreślił minister 2030 roku to 150 mld zł. Nasze spółki podołają w finansowaniu. My szukamy możliwości wsparcia, że na zasadzie partnerstwa, choć spółki rozważają inne możliwości takie jak Plan Junckera.

Rozpoczynamy nową erę w innowacyjnym finansowaniu projektów nie tylko w Polsce ale także w Europie. Celem Planu Junckera jest stworzenie nowych miejsc pracy. Nasz Bank zobowiązał się, że ¼ finansowanie będzie dotyczyło działania na rzecz zmniejszenia zanieczyszczeń środowiska. Dla tego wspieramy projekty wymiany taboru Przewozów Regionalnych, ale także Grupy Tauron – zaznaczył wiceprezes EBI Vazil Hudak.

Tauron otrzyma wsparcie w wysokości 800 mln zł na inwestycje o łącznej kwocie 1,7 mld zł związanych z przyłączeniami nowymi odbiorców do sieci dystrybucyjnej- Tauron jest pierwszą firmą, które zyskuje na środkach pozyskanych z obligacji hybrydowych. Nowatorskim sposobem finansowania polega na tym, że środki na inwestycje pochodzą z emisji obligacji hybrydowych, które obejmie EBI w ramach Planu Junkcera. Środki zostaną przeznaczone na rozwój dystrybucji. Obligacje z Planu Junkcera nie są liczone do zadłużenia spółki przez agencje ratingowe – podkreślił prezes Grupy Tauron, Filip Grzegorczyk.

Przewozy Regionalne zyskają na z planu 200 mln zł z kredytu EBI na zakup i modernizacje taboru kolejowego. Łączne koszty inwestycji to ponad 470 mln zł. -Wsparcie EBI to kolejny bardzo ważny krok dla naszej organizacji, która m.in. dzięki wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu zakończy rok pierwszy raz w historii z dodatnim wynikiem finansowym na poziomie ok. 50 mln zł oraz stabilnymi prognozami na kolejne lata. Pierwsze efekty w postaci nowych i zmodernizowanych pociągów pojawią się na torach w przyszłym roku”– powiedział Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych.

Najnowsze artykuły