icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PLL LOT zaoszczędzą 80 procent emisji dzięki biopaliwom Orlenu

PKN Orlen będzie dostarczać nieskoemisyjne paliwo dla PLL LOT. SAF (Sustainable Aviation Fuel, czyli zrównoważone paliwo lotnicze – red.) pozwoli ograniczyć 80 procent emisji i będzie wykorzystywane od 2025 roku.

Umowa PKN Orlen – PLL LOT o biopaliwach

PKN Orlen będzie produkować niskoemisyjne paliwo SAF. Produkt będzie wytwarzany w Płocku z posmażalniczych olejów spożywczych. Na wyprodukowanie SAF pozwala technologia uwodornienia olejów roślinnych, dzięki której przekształca się oleje roślinne, zużyte oleje posmażalnicze czy oleje z alg w biopaliwo lub biokomponent do paliwa lotniczego. W efekcie, PLL LOT będzie używać do napełnienia silników samolotów, ekologiczny surowiec, który ogranicza emisję o 80 procent w całym procesie spalania. Orlen ma dostarczać biopaliwo od 2025 roku.

Projekt spełnia też wszystkie wymagania unijnych regulacji „Fit fo 55”. Szacuje się, że Płocku będzie produkowane około 50 procent paliwa lotniczego, które jest wytwarzane w ciągu roku przez Grupę Orlen.

– Szacujemy, że udział zrównoważonych paliw lotniczych w światowej konsumpcji będzie wynosił 3 procent w 2030 roku. To olbrzymia szansa rozwojowa, którą, zgodnie ze strategią ORLEN2030, chcemy skutecznie wykorzystać – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

LOT chce wykorzystywać paliwo SAF na wszystkich połączeniach, do których Grupa Orlen dostarczy surowiec. Planowane jest użycie tego paliwa dla rejsów krótkiego i długiego zasięgu.

PKN Orlen/Maria Andrzejewska 

Jakóbik: Pauza Nord Stream 1 zwiastuje pogłębienie kryzysu

PKN Orlen będzie dostarczać nieskoemisyjne paliwo dla PLL LOT. SAF (Sustainable Aviation Fuel, czyli zrównoważone paliwo lotnicze – red.) pozwoli ograniczyć 80 procent emisji i będzie wykorzystywane od 2025 roku.

Umowa PKN Orlen – PLL LOT o biopaliwach

PKN Orlen będzie produkować niskoemisyjne paliwo SAF. Produkt będzie wytwarzany w Płocku z posmażalniczych olejów spożywczych. Na wyprodukowanie SAF pozwala technologia uwodornienia olejów roślinnych, dzięki której przekształca się oleje roślinne, zużyte oleje posmażalnicze czy oleje z alg w biopaliwo lub biokomponent do paliwa lotniczego. W efekcie, PLL LOT będzie używać do napełnienia silników samolotów, ekologiczny surowiec, który ogranicza emisję o 80 procent w całym procesie spalania. Orlen ma dostarczać biopaliwo od 2025 roku.

Projekt spełnia też wszystkie wymagania unijnych regulacji „Fit fo 55”. Szacuje się, że Płocku będzie produkowane około 50 procent paliwa lotniczego, które jest wytwarzane w ciągu roku przez Grupę Orlen.

– Szacujemy, że udział zrównoważonych paliw lotniczych w światowej konsumpcji będzie wynosił 3 procent w 2030 roku. To olbrzymia szansa rozwojowa, którą, zgodnie ze strategią ORLEN2030, chcemy skutecznie wykorzystać – powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

LOT chce wykorzystywać paliwo SAF na wszystkich połączeniach, do których Grupa Orlen dostarczy surowiec. Planowane jest użycie tego paliwa dla rejsów krótkiego i długiego zasięgu.

PKN Orlen/Maria Andrzejewska 

Jakóbik: Pauza Nord Stream 1 zwiastuje pogłębienie kryzysu

Najnowsze artykuły