Polregio podpisało umowę na dostawę jednego używanego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. W dniu 19 lutego 2020 roku została ona zawarta z PESĄ.
Nowy skład
Przewoźnikowi zostanie dostarczony skład SA139-008, wyprodukowany w 2014 roku. Od tego czasu był eksploatowany przez Koleje Wielkopolskie a ostatnio – na zasadzie wypożyczenia – przez Koleje Dolnośląskie.
Zgodnie z wymaganiami przewoźnika, zapisanymi w specyfikacji przetargowej, pojazd musi między innymi:
1) być przystosowany do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym na różnych kategoriach linii kolejowych o wysokości peronów 300-760 mm;
2) posiadać bezterminowy dokument wydany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego uprawiający do jego eksploatacji na infrastrukturze kolejowej na terenie Polski, w szczególności na infrastrukturze kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowej S.A.;
3) być sprawny technicznie i posiadać w chwili przekazania do Zamawiającego ważne świadectwo sprawności technicznej, a także – wg posiadanej dokumentacji utrzymaniowej – nie może wymagać wykonania czynności utrzymaniowych poziomu P4 w okresie co najmniej 4 lat od dnia upływu terminu składania ofert w postępowaniu;
4) być zarejestrowany w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) i posiadać nadany europejski numer pojazdu kolejowego (EVN);
5) posiadać system informacji pasażerskiej, klimatyzację kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat.
Jednostka SA139-008 kosztowała przewoźnika 9 350 000.00 PLN netto.
Źródło: nakolei.pl/Polregio