icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Transport rosyjskiego aluminium przez porty w Szczecinie i Świnoujściu? Fałsz!

Duże zainteresowaniem szczególnie ukraińskojęzycznych internatów wzbudziło krótkie nagranie z portu w Szczecinie pokazujące duże ilości aluminium pochodzącego z Rosji od firmy Rusal. Autor tego sugeruje, że nagranie pokazuje przykład obchodzenia sankcji nałożonych na Rosję w związku z inwazja na Ukrainie. Jest to fałsz.

Nagranie jest dostępne pod tym linkiem: https://twitter.com/PathoPhyto/status/1679586160853544963?s=20

Portal Biznesalert.pl poprosił port w Szczecinie o wyjaśnienia. – Aluminium nie jest obecnie objęte zakazem importu do UE i Polski. Należy jednak wiedzieć, że Polska wnioskowała o zakaz importu aluminium do UE i Polski – tłumaczy rzecznik prasowy portu Monika Woźniak-Lewandowska.

Niemiecka Agencja Handlowo-Inwestycyjna (GTAI) opublikowała w maju krótkie opracowanie, w którym tłumaczy, że Rosja jest ważnym dostawcą metali potrzebnych w przemyśle motoryzacyjnym i elektronicznym, a także lotniczym i produkcji maszyn. Sytuacja będzie się mogła zmienić dopiero w perspektywie średnioterminowej.

Nagranie rosyjskiego aluminium gotowego do przeładowania zrobione zostało na terenie przedsiębiorstwa portowego Deutsche Bahn Port Szczecin. Kolejne przedsiębiorstwo, które zajmuje się przeładunkiem aluminium to również niezależny od portu w Szczecinie Alfa Terminal. Obie spółki nie odpowiedziały na zapytanie Biznesalert.pl i nie udzieliły wyjaśniających informacji.

Port w Szczecinie, do którego należy także port w Świnoujściu poinformował Biznesalert.pl o fakcie, że w 2023 roku przeładowano w obu portach, do końca czerwca 121,7 tys. ton aluminium z Rosji, Danii i Norwegii. Ze statystyk ostatnich lat wynika, że szczególnie Niemcy współpracują intensywnie z Rusal. W 2018 ta firma była odpowiedzialna za 1/3 niemieckiego importu aluminium z Rosji.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście / GTAI / Aleksandra Fedorska

Kardaś: Rosja coraz mocniej czuje sankcje naftowe Unii (ANALIZA)

Duże zainteresowaniem szczególnie ukraińskojęzycznych internatów wzbudziło krótkie nagranie z portu w Szczecinie pokazujące duże ilości aluminium pochodzącego z Rosji od firmy Rusal. Autor tego sugeruje, że nagranie pokazuje przykład obchodzenia sankcji nałożonych na Rosję w związku z inwazja na Ukrainie. Jest to fałsz.

Nagranie jest dostępne pod tym linkiem: https://twitter.com/PathoPhyto/status/1679586160853544963?s=20

Portal Biznesalert.pl poprosił port w Szczecinie o wyjaśnienia. – Aluminium nie jest obecnie objęte zakazem importu do UE i Polski. Należy jednak wiedzieć, że Polska wnioskowała o zakaz importu aluminium do UE i Polski – tłumaczy rzecznik prasowy portu Monika Woźniak-Lewandowska.

Niemiecka Agencja Handlowo-Inwestycyjna (GTAI) opublikowała w maju krótkie opracowanie, w którym tłumaczy, że Rosja jest ważnym dostawcą metali potrzebnych w przemyśle motoryzacyjnym i elektronicznym, a także lotniczym i produkcji maszyn. Sytuacja będzie się mogła zmienić dopiero w perspektywie średnioterminowej.

Nagranie rosyjskiego aluminium gotowego do przeładowania zrobione zostało na terenie przedsiębiorstwa portowego Deutsche Bahn Port Szczecin. Kolejne przedsiębiorstwo, które zajmuje się przeładunkiem aluminium to również niezależny od portu w Szczecinie Alfa Terminal. Obie spółki nie odpowiedziały na zapytanie Biznesalert.pl i nie udzieliły wyjaśniających informacji.

Port w Szczecinie, do którego należy także port w Świnoujściu poinformował Biznesalert.pl o fakcie, że w 2023 roku przeładowano w obu portach, do końca czerwca 121,7 tys. ton aluminium z Rosji, Danii i Norwegii. Ze statystyk ostatnich lat wynika, że szczególnie Niemcy współpracują intensywnie z Rusal. W 2018 ta firma była odpowiedzialna za 1/3 niemieckiego importu aluminium z Rosji.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście / GTAI / Aleksandra Fedorska

Kardaś: Rosja coraz mocniej czuje sankcje naftowe Unii (ANALIZA)

Najnowsze artykuły