AlertEnergetykaGaz.

Port w Hamburgu podejrzewa media o brudną kampanię

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Po tym, jak niemieckie media na podstawie wewnętrznych dokumentów i prezentacji z udziałem ważnych członków spółki HHLA, do której należy port w Hamburgu, relacjonowały o wcześniejszych uzgodnieniach z chińskim COSCO oraz trudnościach ekonomicznych portu, spółka uważa, że stała się ofiarą kampanii medialnej, która ma na celu dyskredytację udziału chińskiego COSCO w nowym projekcie portu kontenerowego w Tollerort.

Port w Hamburgu oraz jego rozległe projekty logistyczne są częścią infrastruktury krytycznej. Dlatego też niemiecki rząd musiał udzielić pozwolenia, na przejęcie udziałów w nowym projekcie terminala kontenerowego Tollerort przez chińską spółkę państwową COSCO. Mimo sprzeciwu łącznie sześciu ministerstw oraz służb bezpieczeństwa Niemiec kanclerz Olaf Scholz popierał udział chińczyków w tym projekcie. Gabinet doszedł w końcu do kompromisu polegającego na przejęciu przez COSCO maksymalnie 24,9 procent udziałów, co uniemożliwia tej firmie wpływ na decyzje strategiczne.

Strona chińska nie odniosła się dotąd w tej sprawie. Obecnie nie wiadomo czy Chińczycy na tych warunkach nadal będą zainteresowani inwestycją w Hamburgu.

Po tym, jak niemieckie media na podstawie wewnętrznych dokumentów i prezentacji z udziałem ważnych członków spółki HHLA, do której należy port w Hamburgu, relacjonowały o wcześniejszych uzgodnieniach z chińskim COSCO oraz trudnościach ekonomicznych portu, spółka uważa, że stała się ofiarą kampanii medialnej, która ma na celu dyskredytację udziału chińskiego COSCO w nowym projekcie portu kontenerowego w Tollerort. HHLA neguje mniemane plany przejęcia części portów w Gdańsku i w Gdyni oraz zwraca uwagę na to, że jej kondycja ekonomiczna po wprowadzonych w ostatnim czasie zmianach organizacyjnych znacznie się poprawia. Port w Hamburgu nie zamierza także zwalniać pracowników, jak sugerowała północnoniemiecka stacja radiowo-telewizyjna Norddeutscher Rundfunk (NDR).

Aleksandra Fedorska

Minister energetyki Ukrainy: Europa musi powstrzymać Gazprom przed stworzeniem sztucznego niedoboru gazu (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Mocny wzrost importu LNG w Niemczech to efekt wzmożenia eksportu gazu

Dane Federalnej Agencji Sieci (Bundesnetzagentur) pokazują, że od końca kwietnia 2025 roku Niemcy znacznie zwiększyły import LNG. Rekord padł 8...

Wakacyjne promocje tylko z nazwy. Tańsze tankowanie głównie w weekendy

Koncerny paliwowe przygotowały dla kierowców wakacyjne rabaty na paliwo tankowane na ich stacjach. Inaczej niż w ostatnich latach obowiązują one...
Samolot firmy Blue Spirit Aero podczas pokazów w Le Mans; źródło: hydrogentoday.info 

Francuzi prezentują pierwszy samolot wodorowy 

Firma Blue Spirit Areo zaprezentowała na lotnisku w Le Mans niezwykły samolot Dragonfly. Jest to pierwszy, zaprojektowany od zera, samolot...

Udostępnij:

Facebook X X X