AlertInnowacje

Rząd ma w końcu uporządkować kwestię hulajnóg elektrycznych

Hulajnoga elektryczna. Fot. Patrycja Rapacka/BiznesAlert.pl

Hulajnoga elektryczna. Fot. Patrycja Rapacka/BiznesAlert.pl

Na temat projektu nowelizacji kodeksu drogowego oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w ramach którego pojawiają się przepisy regulujące zasady poruszania się po drogach tzw. urządzeń transportu osobistego, czyli między innymi hulajnóg, czy deskorolek elektrycznych – pisze “Rzeczpospolita”.

Prawo o ruchu drogowym

Dziennik odnotowuje, że projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, a planowany termin jego przyjęcia ustalono na I lub II kwartał 2020 r. Projekt określa kwestie statusu prawnego urządzenia transportu osobistego, a także części drogi przeznaczonej do ruchu takich urządzeń, ich dopuszczalną prędkość, uprawnienia oraz minimalny wiek osób, które mogą z nich korzystać.

Perzyński: Hulajnogi elektryczne są najgorsze (FELIETON)

W ustawie Prawo o ruchu drogowym ma być wprowadzona definicja urządzenia transportu osobistego, w której określono miedzy innymi jego maksymalne wymiary: szerokość nieprzekraczająca w ruchu 0,9 m, długość nieprzekraczająca 1,25 m. Masa własna urządzenia transportu osobistego nie będzie mogła przekraczać 20 kg, a jego maksymalna prędkość 25 km/h. Urządzenie takie ma mieć napęd elektryczny.

Zgodnie z projektem, urządzenie transportu osobistego objęte zostało definicją roweru, dlatego też kierujący nim będzie mógł korzystać z infrastruktury przeznaczonej dla rowerów, czyli dróg dla rowerów i pasów ruchu dla rowerów. Jednocześnie kierujący urządzeniem transportu osobistego będzie musiał posiadać uprawnienia do kierowania takie same jak w przypadku roweru. Z tego względu, osoby poniżej 10 roku życia, który jest granicą wieku dla możliwości uzyskania karty rowerowej, nie będą mogły korzystać z urządzeń transportu osobistego.

Perzyński: Nadal uważam, że hulajnogi elektryczne są najgorsze (FELIETON)

Projekt zabrania używania na drodze publicznej urządzenia wyposażonego w napęd elektryczny innego niż urządzenie transportu osobistego, a także wprowadza kary administracyjne dla podmiotu świadczącego sprzedaż lub usługi wypożyczenia urządzeń transportu osobistego, które nie będą spełniały wymagań.

CIRE.pl/Rzeczpospolita

Perzyński: Hulajnogi elektryczne są jak gzy. Oby wyeliminowały je przymrozki (FELIETON)


Powiązane artykuły

AI zabierze ludziom pracę? Nie tak szybko, bo zaczęła głupieć

Sztuczna inteligencja (AI) często jest postrzegana, jako technologia, która ma zastąpić ludzi w ich działalności gospodarczej i twórczej. Krytykę tego...

Drony zdominują pola bitew. Polko: będzie je wspierać AI

Rosyjska inwazja na Ukrainę pokazała istotną rolę pojazdów bezzałogowych na współczesnym polu bitwy. Drony przeprowadzają zwiad, są „oczami” artylerii, służą...
Startup. Źródło: Freepik

Orlen szuka młodych firm do współpracy

Grupa Orlen rozpoczyna kolejną rundę naboru do programu Skylight accelerator, programu skierowanego do młodych firm technologicznych z Polski i zagranicy,...

Udostępnij:

Facebook X X X