Przybylski: Gorąca zima na Lotnisku Chopina

9 września 2014, 12:37 Infrastruktura

KOMENTARZ

Przemysław Przybylski

Rzecznik Lotniska Chopina w Warszawie

Bardzo interesująco zapowiada się sezon Zima 2014/15 na Lotnisku Chopina. Przewoźnicy ogłosili już oficjalnie 14 nowych połączeń z/do Warszawy, a niewykluczone, że będzie ich jeszcze więcej.

Z dużym rozmachem swoją siatkę połączeń z Warszawy rozwija polska regionalna linia lotnicza Eurolot. Od 26 października przewoźnik rozpocznie regularne loty do Stuttgartu i Dusseldorfu w Niemczech oraz do Zagrzebia w Chorwacji i Kiszyniowa w Mołdawii, a od 27 października również do Kluż-Napoki w Rumunii i do Lublina.

Połączenie z Warszawy do Dusseldorfu realizowane będzie dwa razy dziennie, zaś do Stuttgartu – raz dziennie przez siedem dni w tygodniu. Loty do Zagrzebia będą odbywać się siedem razy w tygodniu, do Kluż-Napoki sześć razy w tygodniu, a do Kiszyniowa cztery razy w tygodniu. Do portów na Półwyspie Bałkańskim podróżni dotrą z warszawskiego lotniska w niecałe dwie godziny. Natomiast niespełna pół godziny trwać będzie lot z Warszawy do Lublina na najkrótszej lotniczej trasie krajowej (nieco ponad 250 km), na której samoloty Eurolotu latać będą codziennie.

Bilety na nowe kierunki są już dostępne w sprzedaży w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Ceny w przypadku „bałkańskich” połączeń zaczynają się od 799 złotych w obie strony, a na trasie do Stuttgartu – od 699 złotych w obie strony. Wszystkie połączenia Eurolotu wykonywane będą samolotami Bombardier Q400, które mogą zabrać na pokład 78 pasażerów.

Także Wizz Air rozwija swoja bazę na Lotnisku Chopina i zwiększa siatkę połączeń z Warszawy. Na przełomie zimy i wiosny 2015 r. przewoźnik uruchomi osiem nowych tras i zwiększy oferowanie na ośmiu trasach już istniejących.

Od 17 stycznia węgierska tania linia uruchomi dwa loty z Warszawy do Werony oraz Turynu – rejsy będą odbywały się raz w tygodniu. Od 29 marca przewoźnik wzbogaci także swoją warszawską bazę o piąty samolot typu Airbus A320, dzięki czemu będzie mógł poszerzyć ofertę o sześć kolejnych tras: do Dortmundu (cztery razy w tygodniu), Larnaki i Lizbony (dwa razy w tygodniu) oraz do Alicante, Katanii i na Maltę (raz w tygodniu).

Linia planuje także zwiększenie częstotliwość lotów na najpopularniejszych trasach z Warszawy w sezonie letnim 2015. Zmiany dotyczyć będą połączeń do lotnisk: Londyn-Luton (z 20 do 24 lotów tygodniowo), Bruksela-Charleroi (z 7 do 11), Mediolan-Bergamo (z 4 do 6), Budapeszt (z 4 do 6), Paryż-Beauvais (z 3 do 4), Eindhoven (z 3 do 4), Glasgow (z 2 do 3) oraz Liverpool (z 2 do 3).

Po przenosinach na stałe z Modlina na Lotnisko Chopina Wizz Air odnotowuje stały wzrost liczby obsługiwanych pasażerów i bardzo dobre wyniki finansowe. Jak przypominał niedawno György Abrán, dyrektor ds. sprzedaży węgierskiego przewoźnika, Wizz Air jest obecny w Warszawie od 10 lat (okrągła rocznica minęła na początku sierpnia). W tym czasie przewiózł dziewięć milionów pasażerów i stworzył największą niskokosztową siatkę połączeń na Mazowszu. A wkrótce – dzięki dodaniu piątego samolotu do bazy – stworzy jeszcze większy wybór połączeń, a także nowe miejsca pracy.

Po uruchomieniu ośmiu nowych tras Wizz Air oferować będzie z Lotniska Chopina łącznie 30 bezpośrednich połączeń do 16 krajów. Bilety na nowe połączenia, podobnie jak cała oferta na sezon letni 2015, są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika na stronie wizzair.com w cenach od 99 PLN (wliczając podatki i opłaty obowiązkowe).

Nam pozostaje tylko cieszyć się, że drugi największy przewoźnik na Lotnisku Chopina rozwija swoja bazę i powiększa siatkę połączeń z Warszawy. Celem Lotniska Chopina jest udostępnianie pasażerom jak najbogatszej oferty połączeń i dlatego z dużą satysfakcją przyjmujemy decyzję Wizz Air’a o zwiększeniu oferty. Nasze cele w ten sposób się łączą, a pasażerowie mogą na tym tylko skorzystać.

Źródło: Blog Przemysława Przybylskiego