icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Modernizacja ropociągu Rafinerii Schwedt jest potrzebna, ale czy Unia zgodzi?

Dyrektor Rafinerii PCK w Schwedt Ralf Schairer 11 lipca przekazał wniosek o dofinansowanie modernizacji ropociągu Schwedt-Rostock premierowii Brandenburgii Dietmarowi Woidke (SPD) i Michaelowi Kellnerowi, sekretarzowi stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki.

Ropociąg jest własnością Rafinerii PCK, dlatego Komisja Europejska w Brukseli musi zatwierdzić to państwowe wsparcie finansowe, o które wnioskuje PCK. Mowa jest tu o 400 milionach euro.

W zeszłym roku Rafineria prosiła niemieckie państwo, o budowę całkiem nowego ropociągu, który kosztowałby 900 milionów euro. Jednak Berlin się na to nie zgodził. – Teraz rurociąg ma zostać „rozbudowany”. Między innymi mają zostać zakupione nowe duże pompy, aby ropa mogła być szybciej pompowana do Brandenburgii. Powinno to pozwolić na transport większej ilości ropy (do 9 milionów ton) – podaje regionalna gazeta Ostsee-Zeitung.

Rafineria Schwedt przerabia rocznie średnio 10 – 11 milionów ropy. Do 1 stycznia ropa ta pochodziła z Rosji. Po decyzji dywersyfikacji dostaw do rafinerii trafi w tym roku 5 – 6 milionow ton ropy przez port w Rostok. Reszta ma zostać w założeniach dostarczona z Kazachstanu i 2,5 – 2,8 milionów przez Naftoport w Gdańsku. Jednak szlak polski jest niewygodny dla Niemiec, bo Polska chce, aby Niemcy wywłaszczyły rosyjski Rosnieft z tej rafinerii, która nadal należy do Rosnieftu w 54 procentach.

Ostsee-Zeitung / Aleksandra Fedorska

Rafineria Schwedt furczy, bo ma ropę z Gdańska i z Kazachstanu

Dyrektor Rafinerii PCK w Schwedt Ralf Schairer 11 lipca przekazał wniosek o dofinansowanie modernizacji ropociągu Schwedt-Rostock premierowii Brandenburgii Dietmarowi Woidke (SPD) i Michaelowi Kellnerowi, sekretarzowi stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki.

Ropociąg jest własnością Rafinerii PCK, dlatego Komisja Europejska w Brukseli musi zatwierdzić to państwowe wsparcie finansowe, o które wnioskuje PCK. Mowa jest tu o 400 milionach euro.

W zeszłym roku Rafineria prosiła niemieckie państwo, o budowę całkiem nowego ropociągu, który kosztowałby 900 milionów euro. Jednak Berlin się na to nie zgodził. – Teraz rurociąg ma zostać „rozbudowany”. Między innymi mają zostać zakupione nowe duże pompy, aby ropa mogła być szybciej pompowana do Brandenburgii. Powinno to pozwolić na transport większej ilości ropy (do 9 milionów ton) – podaje regionalna gazeta Ostsee-Zeitung.

Rafineria Schwedt przerabia rocznie średnio 10 – 11 milionów ropy. Do 1 stycznia ropa ta pochodziła z Rosji. Po decyzji dywersyfikacji dostaw do rafinerii trafi w tym roku 5 – 6 milionow ton ropy przez port w Rostok. Reszta ma zostać w założeniach dostarczona z Kazachstanu i 2,5 – 2,8 milionów przez Naftoport w Gdańsku. Jednak szlak polski jest niewygodny dla Niemiec, bo Polska chce, aby Niemcy wywłaszczyły rosyjski Rosnieft z tej rafinerii, która nadal należy do Rosnieftu w 54 procentach.

Ostsee-Zeitung / Aleksandra Fedorska

Rafineria Schwedt furczy, bo ma ropę z Gdańska i z Kazachstanu

Najnowsze artykuły