Jak poinformował „Puls Biznesu”, zgodnie z danymi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), w drugim kwartale 2017 r. w Europie zarejestrowano prawie 49,6 tys. pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 45,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Gazeta zwraca uwagę, że w statystykach uwzględnia się pojazdy w pełni elektryczne, zasilane ogniwami paliwowymi, hybrydy typu plug-in i auta elektryczne z tzw. range extenderem.
Jeżeli chodzi o pojazdy w pełni elektryczne, liczba nowych rejestracji wyniosła w drugim kwartale nieco ponad 22 tys., co oznacza wzrost o 49,7 proc. W grupie pojazdów hybrydowych typu plug-in zarejestrowano 26,7 tys., czyli o 42,3 proc. więcej.
– W 2016 roku wszystkich zarejestrowanych pojazdów elektrycznych w UE było ponad pół miliona. Na koniec tego roku ta liczba może przekroczyć 700 tys., by w 2018 r. osiągnąć pierwszy milion na drogach Starego Kontynentu. Na kolejny milion będziemy czekali dużo krócej. Jest bardzo prawdopodobne, że tylko do 2019 r. – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Najwięcej samochodów elektrycznych, bo ponad 12,1 tys., zarejestrowano w drugim kwartale w Niemczech (wzrost o niemal 160 proc.), w Belgii było to 4041 rejestracji (wzrost o 40-proc.), a w Francji 9,1 tys. rejestracji (wzrost o 13,3 proc.) – podał „Puls Biznesu”.
Gazeta zwraca uwagę, że Francja jest europejskim elektrycznym liderem pod względem ilości zarejestrowanych samochodów elektrycznych. Według stowarzyszenia elektrycznej motoryzacji Avere-France ich liczba przekroczyła 100 tysięcy.
W Polsce jest na razie zarejestrowanych około 600 samochodów elektrycznych. W drugim kwartale 2017 r. zarejestrowano 203 pojazdy elektryczne (wzrost aż o 75 proc.) i 3781 hybryd (wzrost o 57,8 proc.).
Puls Biznesu/CIRE.PL