icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Roszkowski: Rząd walczy ze smogiem

Powstawanie smogu w dużych miastach powodują dwa czynniki – transport samochodowy, czyli cywilny, ale też samorządowy, tj. miejski.

Rząd daje impuls do jego elektryfikacji i wodoryzacji. Rozpoczyna odejście od paliw kopalnych emitujących zanieczyszczenia i pyły oraz zastąpienia ich, szczególnie w miastach, transportem zelektryfikowanym. Część smogu pochodzi także z palenia nie tyle niewłaściwymi paliwami, a zupełnie skandalicznymi, jak śmieci.

Utrzymanie jakości paliw jest o wiele trudniejsze w przypadku małych jednostek, czyli pojedynczych domów, niż w scentralizowanych zakładach produkujących ciepło i przy okazji prąd. Można wykorzystać w nich filtry, dzięki którym powietrze jest w lepszym stanie.

– Jeśli chodzi o ciepłownictwo, Kraków jest przykładem tego, jak wiele zależy od niewłaściwych paliw – powiedział serwisowi eNewsroom Marcin Roszkowski, prezes zarządu Instytutu Jagiellońskiego – Pojawiło się nowe rozporządzenie – Rząd zamierza regulować ich jakość. Rozwiązaniem jest także rozbudowanie sieci ciepłowniczych w miastach, czyli podłączenie jak największej ilości podmiotów do sieci centralnego ogrzewania. Część smogu pochodzi także z palenia nie tyle niewłaściwymi paliwami, a zupełnie skandalicznymi, jak śmieci. Są one najtańsze i najbardziej szkodliwe, a także generują substancje trujące. Walka z zanieczyszczeniami odbywa się więc na dwóch płaszczyznach – środków transportu i ciepłownictwa – podsumował Roszkowski.

eNewsroom.pl

Powstawanie smogu w dużych miastach powodują dwa czynniki – transport samochodowy, czyli cywilny, ale też samorządowy, tj. miejski.

Rząd daje impuls do jego elektryfikacji i wodoryzacji. Rozpoczyna odejście od paliw kopalnych emitujących zanieczyszczenia i pyły oraz zastąpienia ich, szczególnie w miastach, transportem zelektryfikowanym. Część smogu pochodzi także z palenia nie tyle niewłaściwymi paliwami, a zupełnie skandalicznymi, jak śmieci.

Utrzymanie jakości paliw jest o wiele trudniejsze w przypadku małych jednostek, czyli pojedynczych domów, niż w scentralizowanych zakładach produkujących ciepło i przy okazji prąd. Można wykorzystać w nich filtry, dzięki którym powietrze jest w lepszym stanie.

– Jeśli chodzi o ciepłownictwo, Kraków jest przykładem tego, jak wiele zależy od niewłaściwych paliw – powiedział serwisowi eNewsroom Marcin Roszkowski, prezes zarządu Instytutu Jagiellońskiego – Pojawiło się nowe rozporządzenie – Rząd zamierza regulować ich jakość. Rozwiązaniem jest także rozbudowanie sieci ciepłowniczych w miastach, czyli podłączenie jak największej ilości podmiotów do sieci centralnego ogrzewania. Część smogu pochodzi także z palenia nie tyle niewłaściwymi paliwami, a zupełnie skandalicznymi, jak śmieci. Są one najtańsze i najbardziej szkodliwe, a także generują substancje trujące. Walka z zanieczyszczeniami odbywa się więc na dwóch płaszczyznach – środków transportu i ciepłownictwa – podsumował Roszkowski.

eNewsroom.pl

Najnowsze artykuły