AlertEnergetykaMotoryzacjaOnetWykop

Rząd zapowiada kontynuację programu Mój Elektryk

fot. Pixabay

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) nie przestaje szukać środków na zwiększenie budżetu programu Mój Elektryk. W ostatnich tygodniach został wstrzymany nabór wniosków o dotacje do opłat w umowach leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Fundusz chce jak najszybciej go przywrócić. Być może uda się to zrobić w styczniu 2025 roku.

NFOŚiGW przypomina, że trwa nabór wniosków w ramach programu Mój Elektryk o dofinansowanie w formie zakupu pojazdów zeroemisyjnych przez osoby fizyczne oraz przedsiębiorców i podmioty inne niż osoby fizyczne. Czasowo został wstrzymany nabór wniosków o dotacje do opłat w umowach leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dokłada wszelkich starań, aby ten nabór wniosków jak najszybciej przywrócić – czytamy w komunikacie.

Nabory wniosków w programie odbywają się w trybie ciągłym w latach 2021-2025 lub do wyczerpania środków przeznaczonych na poszczególne nabory. Całkowity budżet programu wynosi 960 mln zł, z czego na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych przeznaczono w programie 660 mln zł. Pozostałe środki przeznaczono na dotacje do zakupu pojazdów przez osoby fizyczne (100 mln zł) oraz przez przedsiębiorców i podmioty inne niż osoby fizyczne (200 mln zł).

Fundusz zawiesił nabór na ten cel z początkiem września 2024 roku z uwagi na wyczerpanie środków na dotacje do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Wstrzymanie naboru wniosków przez NFOŚiGW oraz Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) nastąpiło z różnymi datami, co wynika z procedur udzielania dofinansowania. Data pierwszego września 2024 roku została podana przez NFOŚiGW po analizie dostępności środków w ramach programu Mój Elektryk i dotyczy możliwości składania wystąpień przez BOŚ o udostępnienie środków przez NFOŚiGW na udzielanie dofinasowania. Data 26 sierpnia 2024 roku, ogłoszona przez BOŚ Bank, jest datą graniczną dla leasingodawców przyjmujących wnioski o dofinansowanie od leasingobiorców, natomiast ocenie podlegały tylko wnioski o dopłaty prawidłowo i kompletnie wypełnione i przekazane do BOŚ Banku do 23 sierpnia 2024 roku (do końca dnia) – wyjaśnia NFOŚiGW.

NFOŚiGW podkreśla, że wraz z ministerstwem klimatu i środowiska intensywnie pracuje nad pozyskaniem środków na zwiększenie budżetu programu z dotychczasowego źródła, którym jest Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT), a także ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Według planów, wznowienie naboru ma nastąpić w styczniu 2025 roku. Od 2021 roku NFOŚiGW dofinansował w ramach programu ok. 25 tys. pojazdów elektrycznych. Łączny budżet wykorzystany w tym okresie to 960 mln zł.

NFOŚiGW / Jędrzej Stachura

Mój Elektryk wyczerpał środki. Nabór wniosków o leasing został wstrzymany


Powiązane artykuły

Kopalnia Węgla Kamiennego Janina. Źródło: Wikimedia

Jest dementi trzęsienia ziemi w Polsce. „To wstrząs górniczy”

Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy (PIG-PIB) opublikował stanowisko w sprawie doniesień o trzęsieniu ziemi, do którego miało dojść 16...
Wojciech Kowalski, członek zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa, podczas EKG w Katowicach. Fot. PSG

PSG zainwestuje miliardy złotych w rozwój sieci gazowej

W 2025 roku Polska Spółka Gazownictwa planuje zainwestować w rozwój sieci gazowej ponad 3 miliardy złotych. Około jedna trzecia tej...
Montaż fotowoltaiki na dachu. Fot. Wikimedia Commons

Ręcznikowy potentat na solarnym dopalaczu

Polskie ręczniki frotte będą bardziej ekologiczne. Zwoltex ich producent wybudował na dachu swojego zakładu instalację fotowoltaiczną o mocy 2 MW,...

Udostępnij:

Facebook X X X