Bez kategorii

SDCM: Redukcja emisji CO2 i Brexit będą największymi wyzwaniami dla motoryzacji

Unijne regulacje dotyczące redukcji emisji CO2 i Brexit są największymi wyzwaniami dla branży dystrybutorów i producentów części samochodowych w Polsce – poinformował na konferencji prasowej Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

“Kluczowy wpływ na naszą branżę będą mieć nowe progi redukcji CO2 i przestawienie transportu na niskoemisyjny. Dzisiaj, jako branża, nie jesteśmy do tego przygotowani. Dla nas to zbyt gwałtowny proces” – powiedział prezes. “Żeby przestawić się na nowe linie, nowe asortymenty, potrzeba więcej czasu” – dodał.

Prezes powiedział, że w konwencjonalnym aucie jest o 5 tys. więcej części niż w elektrycznym, gdzie 50 proc. wartości auta stanowi bateria. “Z punktu widzenia producentów części samochodowych to oznacza spadek wartości rynku” – powiedział prezes. Według szacunków SDCM produkcja części i akcesoriów motoryzacyjnych w Polsce wzrosła w 2018 roku o 5,8 proc. do 89,3 mld zł. Eksport zwiększył się w ubiegłym roku o 4,8 proc. do 50 mld zł. Polska jest 10 eksporterem części motoryzacyjnych na świecie.

W ocenie Franke drugim istotnym czynnikiem, który będzie miał negatywny wpływ na polską branżę dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych jest Brexit, zwłaszcza mocno ucierpi – w przypadku wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej 29 marca bez żadnej umowy. Brytyjski rynek jest trzecim rynkiem eksportowym części motoryzacyjnych z Polski. Głównym odbiorcą są Niemcy, na drugim miejscu plasują się Czechy. Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych zrzesza 148 producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych. Obroty członków przekraczają 130 mld zł rocznie, podmioty te zatrudniają ponad 294 tys. osób.

Polska Agencja Prasowa


Powiązane artykuły

Belgia zostaje przy atomie

Belgijski parlament przegłosował 15 maja ustawę, która ma uchylić ustawę z 2003 roku, która  określała dokładny plan stopniowego wycofywania się...
Źródło: Freepik

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed fałszywymi reklamami z udziałem influencerów

Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o szczególną ostrożność wobec reklam internetowych, w których wykorzystuje się wizerunek znanych osób – w tym polityków...
Komisja Europejska. Fot. Jędrzej Stachura

KE: Unijne standardy nie podlegają negocjacjom z USA

Unijne standardy, szczególnie te dotyczące żywności i zdrowia, są święte i nie będą przedmiotem rozmów ani z USA, ani z...

Udostępnij:

Facebook X X X