EnergetykaEnergia elektryczna

Semkło: Przyszłość to wspólne systemy dla energetyki i telekomunikacji

– Firmy sektora energetycznego podążają drogą operatorów: konsolidują systemy bilingowe, wdrażają systemy obsługi klientów (CRM) oraz automatyzują i doskonalą procesy sprzedaży oraz obsługi – pisze na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” Radosław Semkło, dyrektor pionu Telco Asseco Poland.

Zdaniem autora, telekomunikacja i energetyka świadczą usługi dla klienta masowego, a sam proces rozliczeniowy wymaga przetwarzania znacznych ilości danych, czyli centralnego systemu billingowego, którego potrzebują obie branże.

– Wprawdzie dostawcę prądu zmienia coraz więcej odbiorców, ale dla energetyki wciąż priorytetem pozostaje utrzymanie klientów. Jednak to może się wkrótce zmienić wobec planów uwolnienia cen energii dla gospodarstw domowych. Wtedy może się okazać, że sprzedawcy energii będą konkurować nie tylko pomiędzy sobą, lecz także z telekomami – wskazuje Semkło.

Radosław Semkło zauważa, że już powstają i będą nadal powstawać wspólne oferty w obszarze telekomunikacji i energetyki, m.in. rozwiązania informatyczne takie, jak AUMS (Asseco Utilities Management Solutions), które mają sprostać rozliczaniu produktów wielosektorowych.


Powiązane artykuły

Elektrownie węglowe wracają do łask? OZE w odwrocie

W Polsce w pierwszym kwartale 2025 roku o 10,8 procent do 34,8 TWh zwiększyła się produkcja energii elektrycznej w zawodowych...

Orlen wybrał polskie firmy do zbadania dna pod nową farmę wiatrową

Koncern wybrał trzy polskie firmy do przeprowadzenia badań geologicznych w obszarze na którym powstanie morska farma wiatrowa Baltic East. Mają...

Orlen podpisał porozumienie z Naftogazem. Pomoże odbudować Ukrainę

Obie spółki podpisały porozumienie dotyczące wzmocnienia współpracy strategicznej. Wśród konkretnych sektorów wskazano m.in. współprace przy odbudowie infrastruktury zniszczonej przez rosyjskie...

Udostępnij:

Facebook X X X