icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wszystkie oczy na CCS. Spięcie

W czasach szalejących cen uprawnień do emisji dwutlenku węgla coraz więcej firm zaczyna patrzeć na technologie CCS, czyli pochłanianiu i sekwestracji dwutlenku węgla. Jest to temat dzisiejszego wydania Spięcia BiznesAlert.pl.

Pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla

– Technologie wychwytywania i składowania dwutlenku węgla instalować można przy zakładach przemysłowych, jak elektrownie, rafinerie czy fabryki, CO2 potem jest transportowane i składowane na przykład w podmorskich otworach, z których zakończono eksploatację ropy czy gazu – tłumaczył Michał Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

– W polityce klimatycznej CCS oczywiście nie sprawi, że ograniczanie emisji CO2 przestanie być konieczne. Mimo to teraz, kiedy ceny uprawnień do emisji w ramach systemu EU ETS są rekordowo wysokie, coraz więcej firm coraz poważniej rozważa tego typu rozwiązania, w Polsce są to m.in. Orlen i Lotos. Żeby to się jednak mogło stać, w pierwszej kolejności konieczne będzie dostosowanie do tego regulacji; znowelizowane będzie musiało być m.in. prawo geologiczne – mówił Michał Perzyński.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu na YouTube, SoundCloud lub Spotify.

Parlament Europejski poparł plan redukcji CO2 na drogach

W czasach szalejących cen uprawnień do emisji dwutlenku węgla coraz więcej firm zaczyna patrzeć na technologie CCS, czyli pochłanianiu i sekwestracji dwutlenku węgla. Jest to temat dzisiejszego wydania Spięcia BiznesAlert.pl.

Pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla

– Technologie wychwytywania i składowania dwutlenku węgla instalować można przy zakładach przemysłowych, jak elektrownie, rafinerie czy fabryki, CO2 potem jest transportowane i składowane na przykład w podmorskich otworach, z których zakończono eksploatację ropy czy gazu – tłumaczył Michał Perzyński, redaktor BiznesAlert.pl.

– W polityce klimatycznej CCS oczywiście nie sprawi, że ograniczanie emisji CO2 przestanie być konieczne. Mimo to teraz, kiedy ceny uprawnień do emisji w ramach systemu EU ETS są rekordowo wysokie, coraz więcej firm coraz poważniej rozważa tego typu rozwiązania, w Polsce są to m.in. Orlen i Lotos. Żeby to się jednak mogło stać, w pierwszej kolejności konieczne będzie dostosowanie do tego regulacji; znowelizowane będzie musiało być m.in. prawo geologiczne – mówił Michał Perzyński.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu na YouTube, SoundCloud lub Spotify.

Parlament Europejski poparł plan redukcji CO2 na drogach

Najnowsze artykuły