PilotMaker Electro: Startupy to nie moda, ale źródło wiedzy o elektromobilności

19 września 2018, 17:30 Energetyka
Fot. BiznesAlert.pl Fot. BiznesAlert.pl

Współpraca startupów i korporacji ma sens. Również w obszarze elektromobilności, której rozwój wymaga budowy odpowiedniego ekosystemu – przekonywała Magdalena Jackowska, prezes Techbrainers, na IV Kongresie Energetycznym we Wrocławiu.

Jej zdaniem należy postrzegać startupy nie jako „fantasy czy modne projekty”, ale jako takie, które mają dostarczać innowacje firmom i przez to przynieść im wartość dodaną.

Zdaniem prezes Jackowskiej elektromobilność nie rozwinie się przy pomocy jednego gracza na rynku. – Potrzebny jest odpowiedni ekosystem. Żadna firma nie jest w stanie wziąć na siebie całej odpowiedzialność za rozwój elektromobilności. To wymusi na głównych graczach wyjście ze strefy komfortu, czyli wejście merytoryczne w obszary, w których dotychczas nie miały wiedzy bądź doświadczenia – dodała.

W tym kontekście wspomniała o programie Pilot Maker Electro, którego celem jest zwiększenie zaangażowania startupów w rozwój obszaru elektromobilności. Partnerami projektu są m.in. PKN Orlen i Tauron Polska Energia. – Chcemy nauczyć korporacje, że startupy mogą być źródłem wiedzy – podkreśliła prezes Techbrainers dodając, że to rozwiązanie jest korzystne dla każdej ze stron.