PilotMaker Electro: Startupy to nie moda, ale źródło wiedzy o elektromobilności

19 września 2018, 17:30 Energetyka

Współpraca startupów i korporacji ma sens. Również w obszarze elektromobilności, której rozwój wymaga budowy odpowiedniego ekosystemu – przekonywała Magdalena Jackowska, prezes Techbrainers, na IV Kongresie Energetycznym we Wrocławiu.

Fot. BiznesAlert.pl
Fot. BiznesAlert.pl

Jej zdaniem należy postrzegać startupy nie jako „fantasy czy modne projekty”, ale jako takie, które mają dostarczać innowacje firmom i przez to przynieść im wartość dodaną.

Zdaniem prezes Jackowskiej elektromobilność nie rozwinie się przy pomocy jednego gracza na rynku. – Potrzebny jest odpowiedni ekosystem. Żadna firma nie jest w stanie wziąć na siebie całej odpowiedzialność za rozwój elektromobilności. To wymusi na głównych graczach wyjście ze strefy komfortu, czyli wejście merytoryczne w obszary, w których dotychczas nie miały wiedzy bądź doświadczenia – dodała.

W tym kontekście wspomniała o programie Pilot Maker Electro, którego celem jest zwiększenie zaangażowania startupów w rozwój obszaru elektromobilności. Partnerami projektu są m.in. PKN Orlen i Tauron Polska Energia. – Chcemy nauczyć korporacje, że startupy mogą być źródłem wiedzy – podkreśliła prezes Techbrainers dodając, że to rozwiązanie jest korzystne dla każdej ze stron.