icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Styliński: Ten system nie działa

Według prezesa Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa system realizacji inwestycji w Polsce nie działa.

– Zgodnie z niedawnymi informacjami miało dojść rzekomo do rozwiązania umowy na budowę S69. Wykonawca zdementował to jednak. Nie wchodząc w tym miejscu w rozważania czy i na jakich podstawach miało dojść do rozwiązania umowy, warto zauważyć iż uwadze publicznej zdaje się umyka kwestia bodajże fundamentalna – czy przypadków rozwiązania umów pomiędzy wykonawcą a zamawiającym, w tym zwłaszcza GDDKiA – nie jest aby zbyt wiele – ocenia w komentarzu dla Rynku Infrastruktury. – Można oczywiście konsekwentnie twierdzić – co czyni administracja – że to rynek jest zły, słaby jakościowy, nierzetelny itd., niemniej takich samych problemów z tymi samymi wykonawcami nie widać w podobnej skali przy inwestycjach samorządowych czy prywatnych. To z kolei skłania do zastanowienia się czy powodem tak znacznej liczby rozwiązań umów i zejść wykonawców z budów nie jest aby system wyboru wykonawców i realizacji dużych inwestycji drogowych? Czy obecny system zapewnia optymalny wybór wykonawcy dla danej inwestycji? Czy minimalizuje ryzyka niepowodzeń? A może je wzmacnia?

– Dlatego jako jednoznacznie negatywny oceniamy obecny sygnał, że kolejna umowa może być rozwiązania. To oznacza bowiem, że system realizacji inwestycji w Polsce jako całość działa nieefektywnie, skutkując bankructwami, wzrostem bezrobocia i spadkiem zaufania do Polski jako jednego z europejskich rynków – konkluduje Styliński.

Źródło: Rynek Infrastruktury

Według prezesa Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa system realizacji inwestycji w Polsce nie działa.

– Zgodnie z niedawnymi informacjami miało dojść rzekomo do rozwiązania umowy na budowę S69. Wykonawca zdementował to jednak. Nie wchodząc w tym miejscu w rozważania czy i na jakich podstawach miało dojść do rozwiązania umowy, warto zauważyć iż uwadze publicznej zdaje się umyka kwestia bodajże fundamentalna – czy przypadków rozwiązania umów pomiędzy wykonawcą a zamawiającym, w tym zwłaszcza GDDKiA – nie jest aby zbyt wiele – ocenia w komentarzu dla Rynku Infrastruktury. – Można oczywiście konsekwentnie twierdzić – co czyni administracja – że to rynek jest zły, słaby jakościowy, nierzetelny itd., niemniej takich samych problemów z tymi samymi wykonawcami nie widać w podobnej skali przy inwestycjach samorządowych czy prywatnych. To z kolei skłania do zastanowienia się czy powodem tak znacznej liczby rozwiązań umów i zejść wykonawców z budów nie jest aby system wyboru wykonawców i realizacji dużych inwestycji drogowych? Czy obecny system zapewnia optymalny wybór wykonawcy dla danej inwestycji? Czy minimalizuje ryzyka niepowodzeń? A może je wzmacnia?

– Dlatego jako jednoznacznie negatywny oceniamy obecny sygnał, że kolejna umowa może być rozwiązania. To oznacza bowiem, że system realizacji inwestycji w Polsce jako całość działa nieefektywnie, skutkując bankructwami, wzrostem bezrobocia i spadkiem zaufania do Polski jako jednego z europejskich rynków – konkluduje Styliński.

Źródło: Rynek Infrastruktury

Najnowsze artykuły