EnergetykaEnergia elektryczna

Szkopek: Słupy kompozytowe na problemy z przerwami dostaw energii

Skala problemu przerw w dostawach prądu jest coraz większa. Dowodem na to są wskaźniki monitorujące interwały energii elektrycznej, które znów są wyższe niż w ubiegłym roku.

Powodem tego typu awarii jest wykorzystanie przestarzałych i nieodpowiednich słupów energetycznych. Statystyki z 2013 roku pokazują, że w gorszej sytuacji energetycznej niż Polska, są jedynie Ukraina i Łotwa. W skali krajowej najgorzej wypada województwo wielkopolskie, w którym prąd wyłączany jest łącznie na 7 godzin w ciągu roku. W centralnej Polsce nie jest lepiej – przerwy w dostawach prądu trwają rocznie około 6 godzin. Rozwiązaniem tego problemu są kompozytowe słupy energetyczne, które dzięki dużej elastyczności oraz odpowiednim parametrom są w stanie przenieść zwiększone obciążenia dynamiczne, co może uchronić sieci przed uszkodzeniem.

– Chcemy w końcu położyć kres nagminnym przerwom w dostawach prądu. Sieci energetyczne naszego kraju są w opłakanym stanie, co pod względem jakości infrastruktury przesyłowej stawia Polskę w ogonie państw europejskich. Niepokojący jest też niski poziom bezpieczeństwa użytkowników energii elektrycznej, ściśle związany z ciągłym użytkowaniem przestarzałych i wadliwych słupów. Stały i bezpieczny przepływ prądu to dla współczesnej gospodarki absolutna podstawa. Na szczęście, dostępna jest już technologia kompozytowa, która jest w stanie zapewnić nam bezawaryjne dostawy energii. Słupy kompozytowe – ze względu na szereg swoich zalet – są gwarantem bezpiecznego i niezakłóconego przepływu prądu – mówi Zbigniew Szkopek, prezes Alumast SA.


Powiązane artykuły

Mocny wzrost importu LNG w Niemczech to efekt wzmożenia eksportu gazu

Dane Federalnej Agencji Sieci (Bundesnetzagentur) pokazują, że od końca kwietnia 2025 roku Niemcy znacznie zwiększyły import LNG. Rekord padł 8...

Wakacyjne promocje tylko z nazwy. Tańsze tankowanie głównie w weekendy

Koncerny paliwowe przygotowały dla kierowców wakacyjne rabaty na paliwo tankowane na ich stacjach. Inaczej niż w ostatnich latach obowiązują one...
Samolot firmy Blue Spirit Aero podczas pokazów w Le Mans; źródło: hydrogentoday.info 

Francuzi prezentują pierwszy samolot wodorowy 

Firma Blue Spirit Areo zaprezentowała na lotnisku w Le Mans niezwykły samolot Dragonfly. Jest to pierwszy, zaprojektowany od zera, samolot...

Udostępnij:

Facebook X X X