Stowarzyszenia Niemieckich Armatorów (VDR) podaje, że Szwajcaria posiada największą flotę kontenerowców na świece. Na drugim miejscu są Chiny, a na trzecim Niemcy.
— Pomimo że tonaż brutto (GT) kontenerowców pływających pod kontrolą Niemiec wzrósł z 29 mln do 30,2 miliona tonażu brutto, Szwajcaria jest obecnie na czele z 34,7 miliona tonażu brutto i Chiny z 31 miliona tonażu brutto – podaje niemiecki tygodnik der Spiegel.
Sukces Szwajcarii związany jest z firmą żeglugową Mediterranean Shipping Company (MSC) z siedzibą w Genewie. Do ekspansji doszło między innymi dzięki inwestycjom w hamburską firmę logistyczną HHLA, która jest właścicielką portu w Hamburgu.
Zgodnie z dostępnymi informacjami, pierwsze szacunki wskazują na to, że globalny wolumen transportu kontenerowego wzrośnie w 2024 roku. W 2023 roku na całym świecie przeładowano około 152 miliony TEU. Na 2024 rok prognozowany jest wzrost o około 3,8 procent, co zwiększyłoby wolumen przewozów kontenerowych do ponad 157 milionom TEU.
Der Spiegel / Aleksandra Fedorska
Pięć krajów europejskich, w tym Polska, będzie dzisiaj rozmawiać w Paryżu o bezpieczeństwie Europy