Tauron Sprzedaż zaprasza klientów z Wrocławia i okolic do udziału w programie Smart Home. Celem projektu jest m.in. testowanie zdalnego zarządzania pracą sprzętów elektrycznych w domu poprzez inteligentne urządzenia sprzężone z mobilną aplikacją – czytamy na stronie firmy.
Uczestnikiem projektu może zostać osoba, która korzysta ze smartfona, ma w domu łącze internetowe WiFi oraz zgłosi się do udziału w programie przez stronę internetową www.tauronsmarthome.pl. Na potrzeby testów Tauron opracował – wspólnie z partnerem technologicznym KIC InnoEnergy – specjalną mobilną aplikację oraz wyprodukował 5 tys. urządzeń, które zostaną bezpłatnie przekazane uczestnikom programu.
W pierwszej kolejności testowana będzie inteligentna wtyczka, która pozwala na określenie zużycia prądu przez podłączone do niej sprzęty. Następnie uczestnicy Smart Home otrzymają urządzenia, które pozwalają kontrolować bezpieczeństwo domu i jego mieszkańców za pomocą serii czujników, m.in. dymu, gazu, czadu, zalania, ruchu oraz otwartych drzwi i okien.
– Zadaniem osób testujących będzie m.in. wypełnianie ankiet, w których wyrażać będą swoje opinie na temat inteligentnych rozwiązań Smart Home. Tak więc do udziału w programie zachęcam szczególnie tych klientów z Wrocławia i okolic, którzy chcą mieć wpływ na kształt produktów i usług oferowanych przez Tauron – podkreśla Piotr Gołębiowski, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż.
Program Smart Home nawiązuje do projektu wymiany liczników energii elektrycznej na inteligentne AMI plus, który od kilkunastu miesięcy realizowany jest na terenie Wrocławia. Inteligentne rozwiązania Smart Home testowane będą przez rok, a wnioski z pilotażu posłużą do zaprojektowania i skonfigurowania nowoczesnych usług, które niebawem będą oferowane wszystkim klientom Tauron.
Źródło: Tauron