CiepłownictwoEnergetykaGaz.OZEWęgiel. energetyka węglowa

Termika po zmianie nazwy stawia na zielone

Logo Orlen Termika. Źródło: Orlen

Logo Orlen Termika. Źródło: Orlen

Orlen Termika, deklaruje po zmianie nazwy dalsze inwestycje w odnawialnego źródła energii i zielone rozwiązania jak pompy ciepła korzystające z ciepła odpadowego. Jest to część strategii koncernu przewidziana na lata 2025-2035.

13 stycznia bieżącego roku sąd rejonowy miasta stołecznego Warszawa dokonał wpisu zmiany w statucie spółki. Wcześniej Orlen Termika nosiła nazwę PGNiG Termika. Koncern przekazuje, że zmiana nazwy jest kamieniem milowym w procesje integracji z grupą Orlen. Został on rozpoczęty w 2022 roku.

– Będziemy dla Państwa pracować nadal, dostarczając ciepło systemowe i energię elektryczną jako Orlen Termika, w biało-czerwonych barwach największego koncernu energetycznego w Polsce. Wierzymy, iż podkreślona w ten sposób przynależność do Grupy Orlen wzmocni naszą pozycję na rynku oraz pozwoli nam na lepsze wykorzystanie zasobów i możliwości. Zmiana nazwy spółki potwierdza także naszą zgodność z koncernem, co do wizji przyszłości polskiej energetyki, a jest to wizja nowoczesności i zrównoważonego rozwoju. Przy naszych długoterminowych planach rozwojowych skupiamy się w Termice na niskoemisyjnych i nieemisyjnych rozwiązaniach, które wpisują się w Strategię Orlenu 2025-2035, zawierającą kierunki transformacji polskiej energetyki i ciepłownictwa. Już teraz jesteśmy liderem produkcji ciepła w Grupie, a w przyszłości, przy wsparciu koncernu, mamy także szansę stać się liderem zmian w całym sektorze ciepłownictwa – czytamy w komunikacie spółki.

Spółka odchodzi od węgla

Termika deklaruje, że do 2035 roku wycofa wszystkie zasilane węglem jednostki produkcyjne. Użyje, w charakterze paliwa przejściowego gazu ziemnego. W celu realizacji strategii planuje rozbudowę systemów kondensacji spalin i wielkoskalowych pomp ciepła, które wykorzystają ciepło odpadowe.

– Zmiana logo i nazwy to efekt rozwoju naszej firmy. Jako część Grupy Orlen postanowiliśmy zaktualizować naszą tożsamość wizualną i komunikacyjną, aby lepiej odzwierciedlała nasze wartości, nowoczesne podejście oraz silną rolę w sektorze energetycznym. Nowa identyfikacja wizualna pomoże nam także w budowaniu jeszcze silniejszej obecności na rynku. Celem jest nie tylko poprawa rozpoznawalności, ale również dostosowanie się do zmieniającego się krajobrazu branży, w której działamy – wyjaśnia Termika.

Spółka ma w planach inwestycje w odnawialne źródła energii i modernizację istniejących instalacji w celu zwiększenia ich efektywności i zmniejszeniu szkodliwości dla środowiska. Planuje wzmocnić współpracę z samorządami. Termika zamierza zainwestować w rozwój technologii magazynowania energii, który ocenia jako kluczowy w „kontekście zmieniającej się struktury rynku energetycznego”.

Orlen / Marcin Karwowski

Orlen zapowiada budowę elektrowni gazowych w Gdańsku i Grudziądzu za 6 miliardów złotych


Powiązane artykuły

tankowiec VILAMOURA, zdjęcie: vesselfinder.com

Tankowiec z milionem baryłek ropy eksplodował u wybrzeży Libii

Tankowiec Vilamoura, który przewoził milion baryłek ropy i wcześniej zawijał do rosyjskich portów, eksplodował u wybrzeży Libii. To kolejny z...
Gazprom. Źródło: Flickr

Plan Putina na ratowanie gospodarki: zabrać innym, dać Gazpromowi

Rosyjski koncern, obłożony zachodnimi sankcjami, doświadcza strat finansowych. W 2023 roku poniósł pierwszą roczną stratę od 20 lat, zdaniem ekspertów...

Orlen oferuje 25 procent rabatu na ładowanie elektryka

Koncern poinformował o promocji, jaką uruchomił dla użytkowników aplikacji Orlen Charge. Przez najbliższe dwa miesiące będą mogli skorzystać z rabatu...

Udostępnij:

Facebook X X X