Stopień wykorzystania dwóch stanowisk autocystern jest obecnie tak duży, że podjęto decyzję inwestycyjną o rozbudowie Terminala również w tym zakresie. Znacznie zwiększone zostaną możliwości przeładunku LNG. W ten sposób Terminal zyska możliwości prowadzenia załadunku LNG na autocysterny, kolej oraz mniejsze i większe jednostki pływające.
– Wraz z rozbudową bocznicy kolejowej mamy w planie zainstalowanie 12 stanowisk nalewczych, pozwalających prowadzić załadunek cystern kolejowych, jak również isokontenerów. Stwarza to możliwość mieszanych dostaw gazu z zastosowaniem transportu intermodalnego (LNG w isokontenerach przewożone w określone miejsce, z którego może być dystrybuowane dalej np. transportem samochodowym) – powiedział Tadeusz Tański.
Możliwość składowania w Terminalu określonej ilości gazu skroplonego pozwala na zagwarantowanie stałej podaży, co polepsza pozycję dostawców z punkt widzenia podpisywanych kontraktów. Klient gazoportu, planując dostawy do odbiorców, może kupić LNG i utrzymując go w zbiornikach, zawierać i w sposób bezpieczny realizować w tym czasie kontrakty na dostawę gazu skroplonego.