Media

„The Guardian” rezygnuje z platformy X. Elon Musk: są nieistotni 

Guardian rezygnuje z X

Z platformy X zrezygnował wydawca dziennika "The Guardian"/ Fot: SEBASTIEN BOZON / AFP

Brytyjski dziennik „The Guardian” ogłosił, że nie będzie już dłużej publikować treści na platformie X, której właścicielem jest Elon Musk. Redakcja swoją decyzję tłumaczy „obecnością niepokojących treści na platformie, w tym skrajnie prawicowych teorii spiskowych i rasizmu”. 

„Kampania wyborów prezydenckich w USA służyła tylko podkreśleniu tego, co rozważaliśmy przez długi czas: że X jest toksyczną platformą medialną i że jej właściciel, Elon Musk, był w stanie wykorzystać swoje wpływy do kształtowania dyskursu politycznego”- napisał w oświadczeniu The Guardian.

Jednocześnie zapewniono, że dziennikarze „Guardiana” będą dalej korzystać z tego medium, by relacjonować bieżące wydarzenia.

„The Guardian” ma ponad 80 kont w X, które obserwuje około 27 mln użytkowników.

Elon Musk na decyzję dziennika skomentował krótko na X’ie „Są nieistotni”.

W ubiegłym roku decyzje o rezygnacji z korzystania z X podjęły m.in. amerykańskie National Public Radio (NPR) i Public Broadcasting Station (PBS). W listopadzie berliński festiwal filmowy Berlinale oświadczył, że nie będzie więcej używał X jako narzędzia komunikacji. W geście sprzeciwu wobec niektórych treści pojawiających się w serwisie część jednostek policji w Walii również zawiesiła swą aktywność w X.


Powiązane artykuły

Microsoft Authenticator rezygnuje z przechowywania haseł. Jest czas do lipca 

Microsoft ogłosił istotną zmianę w funkcjonowaniu aplikacji Authenticator, z której korzysta ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Już od...

Chorwatka Maja Sever prezesem Europejskiej Federacji Dziennikarzy (EFJ); czy media na Starym Kontynencie skręcają ostro w lewo?

W Budapeszcie podczas Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Federacji Dziennikarzy na szefową tej organizacji wybrano chorwacką dziennikarkę telewizyjną Maję Sever. Została szefową...

Meta rewolucjonizuje rynek reklamy. Wykorzysta AI

Do końca 2026 roku reklamy na Facebooku i Instagramie mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Meta – właściciel największych platform...

Udostępnij:

Facebook X X X