Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych tekstów mijającego tygodnia (16.03-22.03.2024 roku).
1. Jakóbik: Niemcy mogą porzucić układ z Rosją i rozwijać Rafinerię Schwedt z Polakami
Derusyfikacja Rafinerii Schwedt jest wciąż na stole. To rozwiązanie bezpieczniejsze i pozbawiające Rosjan wpływu na sektor naftowy między Polską a Niemcami – pisze Wojciech Jakóbik, redaktor naczelny BiznesAlert.pl.
2. Serwacki: Mamy dokument, który pokazuje że blokada rolnicza zaszkodzi nie tylko Ukrainie, ale Europie też
– Sześć europejskich stowarzyszeń powiązanych z Unią wydało raport na temat szkodliwych skutków, wynikających z ograniczenia handlu z Ukrainą. Precedens restrykcyjny mógłby zaszkodzić nie tylko Ukraińcom, ale jednakowo krajom europejskim – pisze Dominik Serwacki w BiznesAlert.pl.
3. Piotrowski: Przełom kopernikański finansowania elektrowni jądrowych w Polsce jest możliwy (ROZMOWA)
– Możemy w zamian za proste zobowiązanie w stosunku do konsumentów pozyskiwać środki umożliwiające finansowanie szeregu budów elektrowni jądrowych. Dla obu stron jest to bardzo opłacalne. Proponuje otwarcie dyskusji w kontynuacji rozmowy o finansowaniu energetyki jądrowej w Polsce z 6 marca – mówi Andrzej Piotrowski, były wiceminister energii (2016-2018) i były wiceprezes w Ultra Safe Nuclear Corporation (2022-2023) w rozmowie z BiznesAlert.pl.
4. Korowaj: Rosja może zagrozić polskiej infrastrukturze. Nie jest jasne czy zrobi to już teraz (ROZMOWA)
– Uważam, że Rosja jak najbardziej może być zagrożeniem. Pytanie na które należy odpowiedzieć, to czy będzie chciała to zrobić już teraz? Odsłonić karty poprzez ujawnienie zasobów. Po ich poznaniu Zachód, w tym Polska, będzie mógł przygotować się na daną ewentualność – wyjaśnia ppłk. rez. Maciej Korowaj, analityk wojskowy, w rozmowie z BiznesAlert.pl
5. Gibała: Czy czeka nas likwidacja kotłów gazowych i podatek od aut spalinowych?
Unia Europejska podjęła decyzje, które mogą zaskoczyć wielu obywateli. Zgodnie z nowymi dyrektywami, od 2025 roku nie będzie już dozwolone dotowanie zakupu kotłów na gaz, a od 2030 roku takie urządzenia nie będą montowane w nowych nieruchomościach. Pojawiły się również informacje o wprowadzeniu opłat dla posiadaczy aut spalinowych od 2025 roku. Czy te zmiany oznaczają początek nowej ery w polityce energetycznej i motoryzacyjnej Unii Europejskiej? – zastanawia się Mateusz Gibała, redaktor BiznesAlert.pl.