AlertCiepłownictwoEnergetykaMotoryzacja

Umicore otwiera w Polsce największą swoją fabrykę i rozmawia z Volkswagenem

Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

Ładowanie samochodu elektrycznego. Źródło: freepik.com

21 września niedaleko Nysy w Radzikowicach koncern Umicore otworzył swoją nową fabrykę. Będą tam produkowane elementy ogniw litowo-jonowych i inne materiały na rynek europejski i ogólnoświatowy. Zatrudnienie znajdzie tam nawet 400 osób. W tle rysuje się współpraca z Volkswagenem.

Konferencja prasowa dotycząca otwarcia zasilanej wyłącznie przez OZE i neutralnej klimatycznie fabryki w pobliżu Nysy z udziałem prezesa Mathiasa Miedreicha była nie tylko okazją do przedstawienia celów strategiczno-operacyjnych Umicore w Europie, ale także do stawiania pytań związanych z planami powstania joint venture z Volkswagenem. Mathias Miedreich potwierdził, że obecnie strony prowadzą rozmowy na ten temat. Ewentualna współpraca musi być jednak dobrze zaplanowana i spełniać oczekiwania obu stron. – Umicore oczekuje długotrwałej współpracy obejmującej cały łańcuch dostaw oraz nawet późniejszego recyklingu. Natomiast Volkswagen jest zainteresowany bezpieczeństwem dostaw w korzystnych dla tej firmy cenie – tłumaczył Miedreich.

Umicore podchodzi bardzo ambitnie do przyszłości zakładu w Radzikowicach i widzi siebie jako prekursora bezemisyjnej mobilności na każdym etapie produkcji. – Roczna zdolność produkcyjna zakładu ma osiągać 20 GWh do końca 2023 roku i 40 GWh w 2024 roku, z potencjałem wzrostu nawet do ponad 200 GWh, czyli 3 mln aut elektrycznych, w drugiej połowie dekady. Ta trajektoria wzrostu wpisuje się w ambicję Umicore, aby do 2030 roku osiągnąć światową zdolność produkcyjną ponad 400 GWh- ogłosił Umicore.

Miedreich został także pytany o możliwości technologiczne Umicore w obszarze magazynowania energii i zastosowań w elektryfikacji ciepłownictwa. Zdaniem prezesa ogniwa litowo-jonowych i inne materiały dostarczane przez Unimore są już obecne w wymiarze magazynów energii, ale także zakresach takich jak transformacja ciepłownictwa.

Aleksandra Fedorska


Powiązane artykuły

Ze Stuttgartu do Rzymu: Mercedes-Benz VLE pomyślnie przechodzi testy długodystansowe

Stuttgart/Rzym. Trasa ze Stuttgartu do Rzymu, którą pokonały dwa pojazdy testowe Mercedes-Benz VLE, obejmowała prawie 1100 kilometrów – z zaledwie...

CUPRA odświeżyła cennik dla Formentora. Bestseller hiszpańskiej marki dostępny już za 131 400 zł

W 2024 r. Formentor osiągnął sprzedaż na poziomie 111 300 egzemplarzy, czym zapewnił sobie tytuł bestsellera CUPRY. Model ten był też...

Nowy Enyaq RS Race. Koncepcyjny model wyścigowy z rewolucyjnymi pomysłami na jeszcze bardziej zrównoważoną produkcję samochodów

Škoda Motorsport zaprezentowała najnowszą wersję w pełni elektrycznego koncepcyjnego samochodu rajdowego – Enyaq RS Race. Projekt z wyścigowym DNA marki...

Udostępnij:

Facebook X X X