AlertEnergetykaRopa

Unimot chce sprowadzać olej napędowy spoza Rosji

Tankowiec

Zbiornikowiec Umlma fot. Unimot

– Unimot chciałby docelowo sprowadzać dwa statki z olejem napędowym miesięcznie za pośrednictwem terminalu przeładunkowego w Danii. To jest uzależnione od polityki sankcyjnej Unii Europejskiej względem produktów naftowych z Rosji – poinformował prezes Adam Sikorski.

– Do tej pory zrealizowaliśmy dwie duże dostawy diesla za pośrednictwem terminalu w Danii, obecnie kontraktujemy trzeci statek. Chcielibyśmy dojść do dwóch statków miesięcznie, ale to jest uzależnione od polityki sankcyjnej Unii Europejskiej względem produktów naftowych z Rosji – powiedział Sikorski w komentarzu dla ISBnews.

Podkreślił, że obecnie wciąż do Unii Europejskiej płynie strumień rosyjskiego diesla, a różnica w cenie między ON pochodzącym z Rosji i spoza niej sięga ok. 30 dolarów na tonie. – Przy dzisiejszych marżach to około 20 groszy na litrze paliwa w detalu i nikt nie może sobie pozwolić na to, żeby z tego produktu całkowicie zrezygnować. Myślę jednak, że sankcje zostaną w końcu w jakiejś formie wprowadzone, można nawet powiedzieć, że na to czekamy, po to zainwestowaliśmy w terminal w Danii. przygotowujemy się do przyszłego roku, liczę na to, że w 2023 roku terminal w Danii może być kluczowym elementem dla wyników Unimotu – dodał Sikorski.

Zapowiedział również, że przedłużenie podpisanej na razie na rok (od 15 kwietnia 2022 roku) umowy na wynajem trzech zbiorników o pojemności 127 tys. m sześc. w terminalu Gulfhavn powinno być jedynie formalnością.

ISBnews/Jędrzej Stachura

Premierowy rozładunek oleju napędowego przez PERN w Gdyni


Powiązane artykuły

Chora dyrektywa tytoniowa

Najnowsza propozycja reformy dyrektywy tytoniowej to najlepszy dowód na to, że brukselska biurokracja, jak nikt inny, potrafi ignorować głos ludzi,...

Dymisja dwóch ukraińskich ministrów w związku z korupcją w energetyce

Rada Najwyższa (parlament) Ukrainy przyjęła w środę dymisję ministrów sprawiedliwości i energetyki, związanych z aferą korupcyjną w państwowym operatorze elektrowni...

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Udostępnij:

Facebook X X X