icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

103 procent na samochód elektryczny

1 stycznia 2019 roku na twitterze przeczytałam informację, która zwierała prośbę od szwedzkiego start-upu Uniti o wsparcie. Kampania crowdfundingowa będzie trwać do końca stycznia, a jeszcze wczoraj start-upowi z Lund brakowało sporo pieniędzy do jej zamknięcia. Na 29 dni przed końcem kampanii o 5:40 rano 3 stycznia Uniti ma już zebrane 103 procent z kwoty, o którą zabiegał na platformie crowdundingowej crowdcube.com. 

1 milion funtów

Celem Uniti było zdobycie 1 miliona funtów na dalszą działalność, która od niedawna koncentruje się w Wielkiej Brytanii. A to za sprawą tworzonego przyjaznego start-upom środowiska, które jak widać skutecznie tworzy premier Wielkiej Brytanii Theresa May. Informacja dotycząca przeprowadzki została podana przez członków zespołu Uniti jesienią ubiegłego roku podczas konferencji CBI. 

Taka mała Tesla

Start-up Uniti nazywany „Teslą dla megamiast” powstał w Szwecji w 2016 roku. Już rok później pokazano jeżdżący prototyp pojazdu. Firma w 2018 roku zebrała zamówienia na pojazdy o łącznej wartości ponad 65 milionów funtów i z końcem 2018 roku przeniosła się do Wielkiej Brytanii. 

Przemysł 4.0. 

W 2019 roku firma ma pokazać model produkcji, zakłada on uruchomienie zakładu w standardzie przemysłu 4.0. Celem Uniti jest zdobycie czterech procent unijnego rynku pojazdów bateryjnych (BEV) do 2024 roku. Firma juz teraz współpracuje z Siemensem (dostawca rozwiązań dla przemysłu 4.0), Unipart, Kuka, E.ON czy Tele2. Pojazdy dostarczane na brytyjski rynek Uniti chce produkować w zakładzie zlokalizowanym nieopodal Silverstone. Produkcja pojazdów na rynek nordycki ma się odbywać na północy Europy. 

ElectroMobility Poland bez sukcesów

Wielokrotnie porównywałam Uniti i polską koncepcję produkcji elektrycznego samochodu. W początkowym okresie wydawało się, że możemy skutecznie rywalizować ze start-upem z Lund. W 2016 roku startował pomysł powołania spółki ElectroMobility Poland, której celem miało być zbudowanie od podstaw prototypowego polskiego pojazdu elektrycznego. Jednak coś skutecznie zblokowało proces powstania polskiego prototypu. Po zakończonym w 2017 roku pierwszym widocznym etapie prac, czyli wyłonieniu zwycięskich projektów w konkursie na karoserie nie widać dalszych ruchów spółki należącej w równych częściach do Energi, Enei, PGE i Tauronu. Za to Uniti udało się przygotować jeżdżący prototyp, pokazać go na najbardziej znaczących imprezach branżowych w Europie, uruchomić system przedsprzedaży w szwedzkich Media Markt i internecie oraz znaleźć w niespełna trzy doby 1486 inwestorów, którzy są skłonni wesprzeć dalsze prace Uniti. 

Uniti/Crowdcube

1 stycznia 2019 roku na twitterze przeczytałam informację, która zwierała prośbę od szwedzkiego start-upu Uniti o wsparcie. Kampania crowdfundingowa będzie trwać do końca stycznia, a jeszcze wczoraj start-upowi z Lund brakowało sporo pieniędzy do jej zamknięcia. Na 29 dni przed końcem kampanii o 5:40 rano 3 stycznia Uniti ma już zebrane 103 procent z kwoty, o którą zabiegał na platformie crowdundingowej crowdcube.com. 

1 milion funtów

Celem Uniti było zdobycie 1 miliona funtów na dalszą działalność, która od niedawna koncentruje się w Wielkiej Brytanii. A to za sprawą tworzonego przyjaznego start-upom środowiska, które jak widać skutecznie tworzy premier Wielkiej Brytanii Theresa May. Informacja dotycząca przeprowadzki została podana przez członków zespołu Uniti jesienią ubiegłego roku podczas konferencji CBI. 

Taka mała Tesla

Start-up Uniti nazywany „Teslą dla megamiast” powstał w Szwecji w 2016 roku. Już rok później pokazano jeżdżący prototyp pojazdu. Firma w 2018 roku zebrała zamówienia na pojazdy o łącznej wartości ponad 65 milionów funtów i z końcem 2018 roku przeniosła się do Wielkiej Brytanii. 

Przemysł 4.0. 

W 2019 roku firma ma pokazać model produkcji, zakłada on uruchomienie zakładu w standardzie przemysłu 4.0. Celem Uniti jest zdobycie czterech procent unijnego rynku pojazdów bateryjnych (BEV) do 2024 roku. Firma juz teraz współpracuje z Siemensem (dostawca rozwiązań dla przemysłu 4.0), Unipart, Kuka, E.ON czy Tele2. Pojazdy dostarczane na brytyjski rynek Uniti chce produkować w zakładzie zlokalizowanym nieopodal Silverstone. Produkcja pojazdów na rynek nordycki ma się odbywać na północy Europy. 

ElectroMobility Poland bez sukcesów

Wielokrotnie porównywałam Uniti i polską koncepcję produkcji elektrycznego samochodu. W początkowym okresie wydawało się, że możemy skutecznie rywalizować ze start-upem z Lund. W 2016 roku startował pomysł powołania spółki ElectroMobility Poland, której celem miało być zbudowanie od podstaw prototypowego polskiego pojazdu elektrycznego. Jednak coś skutecznie zblokowało proces powstania polskiego prototypu. Po zakończonym w 2017 roku pierwszym widocznym etapie prac, czyli wyłonieniu zwycięskich projektów w konkursie na karoserie nie widać dalszych ruchów spółki należącej w równych częściach do Energi, Enei, PGE i Tauronu. Za to Uniti udało się przygotować jeżdżący prototyp, pokazać go na najbardziej znaczących imprezach branżowych w Europie, uruchomić system przedsprzedaży w szwedzkich Media Markt i internecie oraz znaleźć w niespełna trzy doby 1486 inwestorów, którzy są skłonni wesprzeć dalsze prace Uniti. 

Uniti/Crowdcube

Najnowsze artykuły