AlertInfrastrukturaMotoryzacja

Hulajnogi elektryczne nie pojadą w centrum Paryża szybciej niż 10 km/h

Hulajnoga elektryczna. Fot. Patrycja Rapacka/BiznesAlert.pl

Hulajnoga elektryczna. Fot. Patrycja Rapacka/BiznesAlert.pl

Prędkość hulajnóg elektrycznych w Paryżu została zmniejszona do 10 km/h w centrum miasta przez trzy duże wypożyczalnie. Dotyczy to obszarów, w których hulajnogi i piesi często wchodzą sobie w drogę. Obejmuje to atrakcje turystyczne, parki, szkoły i place. Z inicjatywy władz miasta latem odbył się już test w Luwrze i kilku innych miejscach. Teraz firmy wynajmujące łącznie 15 tysięcy hulajnóg elektrycznych w Paryżu postanowiły rozszerzyć „strefy wolne” z ograniczeniem prędkości.

Hulajnogi elektryczne pojadą wolniej w Paryżu

Ograniczenie prędkości jest automatycznie podawana hulajnogom za pośrednictwem ich lokalizacji GPS. Gdy tylko hulajnoga wjedzie w jedną z wyznaczonych stref, zwalnia. Jak wyjaśnili dostawcy, „strefy spowolnienia” mogą być dalej dostosowywane na żądanie administracji miasta. Nie jest to jeszcze usatysfakcjonowane dobrowolnym krokiem dostawców. Jak powiedział specjalista ds. mobilności w paryskim ratuszu, David Belliard, brzegi Sekwany i ruchliwe dzielnice handlowe nie są jeszcze objęte ograniczeniem prędkości.

Ograniczenie prędkości w hulajnogach elektrycznych nie jest nową kwestią. Takie ograniczenie już istnieje w Nowym Jorku i Barcelonie, a także na niektórych paryskich przedmieściach. W Niemczech hulajnogi mogą jeździć od 6 do 20 kilometrów na godzinę.

W związku z dużą liczbą wypadków z e-hulajnogami w Paryżu, z 329 obrażeniami i dwoma zgonami w tym roku, miasto rozważa również selektywne zakazy dotyczące skuterów i ich używania przez dwie lub trzy osoby jednocześnie. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, trzej właściciele postanowili w międzyczasie wprowadzić „tryb dla początkujących” w Paryżu, oprócz ograniczenia prędkości, które zmniejsza prędkość skuterów do 15 km/h w całym mieście. Ten tryb mogą ustawić osoby, które po raz pierwszy korzystają ze skutera i nie czują się bezpiecznie.

Frankfurter Allgemeine Zeitung/Michał Perzyński

Perzyński: Hulajnogi elektryczne są jak gzy. Oby wyeliminowały je przymrozki (FELIETON)

 


Powiązane artykuły

Stacja ładowania Grupy Orlen. Fot. Orlen

Orlen zaszachował konkurencyjnych operatorów publicznych ładowarek

Multienergetyczny koncern korzystając ze swojej przewagi finansowej obniżył o 25 procent ceny za ładowanie aut elektrycznych w czasie wakacji. Odpowiedź...
Stacja ładowania Ekoen na MOP. Fot. Ekoen

Polska firma zwycięzcą mega przetargu na szybkie ładowarki przy sieci dróg TEN-T

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na dzierżawę terenów pod ogólnodostępne stacje ładowania samochodów elektrycznych dużej mocy w...

Niemcy z pomocą Australijczyków chcą zostać surowcowym liderem

Niemcy pragną być europejskim liderem w poszukiwaniach surowców dla swojego przemysłu. Uruchomiły fundusz surowcowy, który ma wspierać zmierzające w tym...

Udostępnij:

Facebook X X X