icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

W lipcu koniec prac na kolejowym moście zwodzonym w Szczecinie

(PKP PLK)

Do końca lipca potrwa remont jedynego w Polsce kolejowego mostu zwodzonego na rzece Regalica w Szczecinie. Prace zapewnią wygodniejszy przejazd pociągów i lepszą żeglugę statków. Koszt inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 4 mln złotych.

Kończy się pierwszy etap remontu jedynego w Polsce zwodzonego mostu na rzece Regalica w Szczecinie Podjuchach, przez który przejeżdża codziennie ok. 50 pociągów. Zdemontowano już tory, wykonano też pełne oznakowanie dla żeglugi, które zapewni bezpieczne poruszanie się statków podczas remontu. Trwa antykorozyjne zabezpieczanie części stałej przęsła zwodzonego. Całość zadania obejmuje wyremontowanie przęsła zwodzonego, mechanizmu jego obsługi oraz systemu sterowania podnoszeniem. Ponadto wyremontowany zostanie rezerwowy system zasilania, który podniesie niezawodność funkcjonowania przęsła. Przeprawa będzie czynna nie tylko w wyznaczonych godzinach, jak dotychczas, lecz przez całą dobę. Prace potrwają do końca lipca br.

Przygotowany rozkład jazdy na czas remontu

Na czas remontu, pociągi zatrzymujące się na stacji Szczecin Podjuchy oraz jadące ze Szczecina Głównego w kierunku m.in. stacji Gryfino, Chojna, Kostrzyn, pojadą drogą okrężną przez Szczecin Dąbie. Czas przejazdu wydłuży się o około 20 min. Zmiany zostały ujęte w obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów. Pasażerowie są na bieżąco informowani o zmianach m.in. na stacjach i w pociągach.
Remont mostu wymaga również ograniczenia żeglugi, jednak na czas regat od 10 do 17 czerwca ruch zostanie przywrócony. W pozostałym okresie kursowanie statków będzie możliwe wg ustalonego harmonogramu.

Most na Regalicy składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.

(PKP PLK)

Do końca lipca potrwa remont jedynego w Polsce kolejowego mostu zwodzonego na rzece Regalica w Szczecinie. Prace zapewnią wygodniejszy przejazd pociągów i lepszą żeglugę statków. Koszt inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 4 mln złotych.

Kończy się pierwszy etap remontu jedynego w Polsce zwodzonego mostu na rzece Regalica w Szczecinie Podjuchach, przez który przejeżdża codziennie ok. 50 pociągów. Zdemontowano już tory, wykonano też pełne oznakowanie dla żeglugi, które zapewni bezpieczne poruszanie się statków podczas remontu. Trwa antykorozyjne zabezpieczanie części stałej przęsła zwodzonego. Całość zadania obejmuje wyremontowanie przęsła zwodzonego, mechanizmu jego obsługi oraz systemu sterowania podnoszeniem. Ponadto wyremontowany zostanie rezerwowy system zasilania, który podniesie niezawodność funkcjonowania przęsła. Przeprawa będzie czynna nie tylko w wyznaczonych godzinach, jak dotychczas, lecz przez całą dobę. Prace potrwają do końca lipca br.

Przygotowany rozkład jazdy na czas remontu

Na czas remontu, pociągi zatrzymujące się na stacji Szczecin Podjuchy oraz jadące ze Szczecina Głównego w kierunku m.in. stacji Gryfino, Chojna, Kostrzyn, pojadą drogą okrężną przez Szczecin Dąbie. Czas przejazdu wydłuży się o około 20 min. Zmiany zostały ujęte w obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów. Pasażerowie są na bieżąco informowani o zmianach m.in. na stacjach i w pociągach.
Remont mostu wymaga również ograniczenia żeglugi, jednak na czas regat od 10 do 17 czerwca ruch zostanie przywrócony. W pozostałym okresie kursowanie statków będzie możliwe wg ustalonego harmonogramu.

Most na Regalicy składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.

Najnowsze artykuły