W wakacje powstanie ostateczny kształt nowelizowanej strategii Orlenu

11 kwietnia 2016, 15:30 Alert

(Polska Agencja Prasowa)

Rafineria Płock. Fot. PKN Orlen
Rafineria Płock. Fot. PKN Orlen

W czerwcu-lipcu PKN Orlen będzie przygotowywał ostateczny kształt nowelizowanej strategii spółki – powiedział dziennikarzom Andrzej Kozłowski, dyrektor wykonawczy ds. strategii i zarządzania projektami.
– W czerwcu-lipcu będzie przygotowywany ostateczny materiał – powiedział.

Wcześniej przedstawiciele spółki zapowiadali, że strategia może wymagać aktualizacji ze względu na zmiany jakie zaszły w otoczeniu makroekonomicznym.

W dokumencie mają znaleźć się też „pewne nowe elementy”.

– Chodzi m.in. o innowacje, obsługę klienta, nowe usługi – powiedział Kozłowski.

W połowie 2014 r. spółka publikowała strategię na lata 2014-17. Zakładała ona średnioroczną EBITDA wg LIFO na poziomie 5,1 mld zł. Wydatki inwestycyjne miały wynieść średniorocznie 4,1 mld zł, w tym na rozwój 2,7 mld zł. Dźwignia finansowa netto miała wynieść poniżej 30 proc., a wskaźnik dług netto/EBITDA wg LIFO poniżej 2x.