icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Warszawa wybrała dostawcę autobusów elektrycznych

Komisja przetargowa warszawskiego Miejskich Zakładów Autobusowych dokonała wyboru dostawcy 130 elektrycznych autobusów przegubowych. Pierwsze pojazdy mają wyjechać na ulice stolicy na początku przyszłego roku.

W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez MZA wpłynęła tylko jednak oferta, którą złożyła firma Solaris Bus&Coach. Firma wyceniła swoją ofertę na 339,59 mln zł.

Każdy z pojazdów będzie wyposażany między innymi w klimatyzację, elektroniczne systemy informacji pasażerskiej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz niewidomych i niedowidzących.

Projekt, który realizują Miejskie Zakłady Autobusowe jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmuje zakup 130 niskopodłogowych autobusów wraz z infrastrukturą towarzyszącą czyli siecią ładowarek ulicznych. Umowa na dofinansowanie projektu pomiędzy MZA a Centrum Unijnych Projektów Transportowych została podpisana w 30 października 2017 r. Budżet przedsięwzięcia sięga 417,5 mln zł, z czego kwota dofinansowania z funduszy UE to 180 mln złotych.

Dzięki tej inwestycji z Traktu Królewskiego mają zniknąć autobusy zasilane olejem napędowym. Pierwsze autobusów w ramach tego projekty mają wyjechać na ulice Warszawy na początku 2020 roku.

W ramach tego projektu MZA uruchomił też postępowanie przetargowe na dostawę, montaż i uruchomienie pantografowych stacji ładowania autobusów elektrycznych, który jeszcze trawa. W ubiegłym tygodniu termin składania ofert został przesunięty z 29 marca na 8 kwietnia. W ramach tego postępowania MZA poszukuje dostawcy 18 ładowarek o mocy 400 kW i 2 o mocy 200 kW, które mają zostać zainstalowane na terenie Warszawy najpóźniej 24 miesiące od zwarcia umowy. Opcjonalnie MZA rozważa zakup dodatkowo jeszcze 7 ładowarek o mocy 400 kW

Rozstrzygnięty w ubiegłym tygodniu przetarg jest już czwartym postępowaniem na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich, w którym wybrano ofertę Solarisa, rozstrzygnięto w 2014 r. Kolejny – w roku 2016 – wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno, a następny w 2017 r. wygrał kolejny raz Solaris.

Dotychczas na ulice Warszawy wyjechało 30 autobusów elektrycznych, 4 pojazdy z napędem hybrydowym i 35 gazowym. Latem ubiegłego roku Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG z opcją rozszerzenia do 110 sztuk. Pojazdy z tego kontraktu mają się pojawić w Warszawie w tym roku.

CIRE.pl 
Komisja przetargowa warszawskiego Miejskich Zakładów Autobusowych dokonała wyboru dostawcy 130 elektrycznych autobusów przegubowych. Pierwsze pojazdy mają wyjechać na ulice stolicy na początku przyszłego roku.

W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez MZA wpłynęła tylko jednak oferta, którą złożyła firma Solaris Bus&Coach. Firma wyceniła swoją ofertę na 339,59 mln zł.

Każdy z pojazdów będzie wyposażany między innymi w klimatyzację, elektroniczne systemy informacji pasażerskiej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz niewidomych i niedowidzących.

Projekt, który realizują Miejskie Zakłady Autobusowe jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmuje zakup 130 niskopodłogowych autobusów wraz z infrastrukturą towarzyszącą czyli siecią ładowarek ulicznych. Umowa na dofinansowanie projektu pomiędzy MZA a Centrum Unijnych Projektów Transportowych została podpisana w 30 października 2017 r. Budżet przedsięwzięcia sięga 417,5 mln zł, z czego kwota dofinansowania z funduszy UE to 180 mln złotych.

Dzięki tej inwestycji z Traktu Królewskiego mają zniknąć autobusy zasilane olejem napędowym. Pierwsze autobusów w ramach tego projekty mają wyjechać na ulice Warszawy na początku 2020 roku.

W ramach tego projektu MZA uruchomił też postępowanie przetargowe na dostawę, montaż i uruchomienie pantografowych stacji ładowania autobusów elektrycznych, który jeszcze trawa. W ubiegłym tygodniu termin składania ofert został przesunięty z 29 marca na 8 kwietnia. W ramach tego postępowania MZA poszukuje dostawcy 18 ładowarek o mocy 400 kW i 2 o mocy 200 kW, które mają zostać zainstalowane na terenie Warszawy najpóźniej 24 miesiące od zwarcia umowy. Opcjonalnie MZA rozważa zakup dodatkowo jeszcze 7 ładowarek o mocy 400 kW

Rozstrzygnięty w ubiegłym tygodniu przetarg jest już czwartym postępowaniem na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich, w którym wybrano ofertę Solarisa, rozstrzygnięto w 2014 r. Kolejny – w roku 2016 – wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno, a następny w 2017 r. wygrał kolejny raz Solaris.

Dotychczas na ulice Warszawy wyjechało 30 autobusów elektrycznych, 4 pojazdy z napędem hybrydowym i 35 gazowym. Latem ubiegłego roku Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG z opcją rozszerzenia do 110 sztuk. Pojazdy z tego kontraktu mają się pojawić w Warszawie w tym roku.

CIRE.pl 

Najnowsze artykuły