DrogiInfrastrukturaWszystko

Wierzbicki: Warszawie potrzebne większe uprzywilejowanie transportu publicznego

Stale rozwijające się warszawskie dzielnice biurowe (m.in. Służewiec Przemysłowy, Wola) napotykają problemy komunikacyjne związane z zapewnieniem dojazdu osobom tam zatrudnionym. Jak pokonać te problemy?

– Generalnie w Warszawie zapewnienie dobrej komunikacji publicznej stanowi duży problem. Ponieważ cięte są środki przeznaczane na jej rozwój. A za tym idą cięcia w siatce linii autobusowych – przekonuje w rozmowie z naszym portalem Sebastian Wierzbicki, wiceprzewodniczący Rady Warszawy, kandydat SLD na prezydenta Warszawy.

W jego opinii zamiast zwiększać liczbę tych linii władze warszawskie ją zmniejszają. W rezultacie bywają tak zatłoczone, że czasem trudno jest do nich wsiąść. Najtrudniejsza sytuacja pod tym względem panuje zwłaszcza w okolicach nowo powstających osiedli mieszkaniowych, a także kompleksów biurowych.

– Jeśli w danym miejscu, po oddaniu do użytku takiego kompleksu, pojawia się codziennie kilkaset nowych osób, to dotychczasowe linie komunikacyjne okazują się niewystarczające do obsługi zwiększonego ruchu – mówi dalej Wierzbicki. – Apele do ZTM o wzmocnienie nowymi połączeniami takich miejsc nie skutkują. A podania w tej sprawie rozpatrywane są miesiącami. Tymczasem dla zaradzenia temu problemowi muszą iść określone środki finansowe. ZTM, który jako SLD postulowaliśmy zlikwidować, jest instytucją nadmiernie zbiurokratyzowaną.

– Zamiast na nowe autobusy i połączenia pieniądze przez nią otrzymywane idą na utrzymanie jej urzędników – uważa Wierzbicki. – W przypadku wszystkich tych miejsc z nowymi biurowcami nie wystarczy tylko rozbudować połączenia komunikacyjne. Należy także dbać o uprzywilejowanie transportu publicznego, np. w postaci buspasów. Jeśli w określonym miejscu pojawi się nagle kilkaset nowych samochodów, to nawet, gdy będą tam częściej kursować autobusy, ugrzęzną w korkach.

– Do potrzebnego miastu systemu uprzywilejowania komunikacji publicznej potrzebne jest wprowadzenie określonych zachęt. A na pewno zachętą nie są zbyt wysokie – jak obecnie – ceny biletów za komunikację – kończy Wierzbicki.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X