Zawisza: Sukces programu rabatowego PGNiG

20 maja 2015, 10:04 Energetyka

Program rabatowy „Uwolnienie cen” Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów strategicznych Spółki. Do programu zgłosiło się 30 klientów, których zamówienia stanowią 85% łącznego wolumenu gazu sprzedawanego w tym segmencie.

Wielu pozostałych klientów rozważa przystąpienie do programu od 1 czerwca lub 1 lipca br.

W maju br. PGNiG SA rozpoczęło program rabatowy dedykowany dla klientów obsługiwanych przez Spółkę. Oferta jest odpowiedzią na oczekiwania klientów oraz reakcją na działania konkurencji i zmiany otoczenia regulacyjnego zachodzące na rynku gazu.

„Spółka walczy o klientów i reaguje na uwarunkowania rynkowe wynikające z liberalizacji rynku. Cieszymy się, że nasza oferta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. To oznacza, że podjęliśmy słuszną decyzję dotyczącą polityki rabatowej, która jest atrakcyjna dla klientów. Udany początek realizacji programu rabatowego pozwala mieć nadzieję, że cały program zakończy się sukcesem i zachęci klientów do dalszego korzystania z oferty PGNiG” – mówi Mariusz Zawisza – prezes Zarządu PGNiG SA.

Program rabatowy skierowany jest do obecnych i potencjalnych klientów PGNiG SA. Klienci przystępujący do programu otrzymają rabat w stosunku do ceny taryfowej. Wysokość rabatu będzie odnosiła się do aktualnych cen na Towarowej Giełdzie Energii i będzie uzależniona od odbieranych ilości oraz równomierności poboru. Na największe korzyści liczyć mogą odbiorcy odbierający równomiernie duże wolumeny gazu. Obecnie ceny gazu na Towarowej Giełdzie Energii są silnie skorelowane z cenami gazu na rynkach Europy Zachodniej. Program rabatowy wprowadza analogiczną formułę.

Przystąpienie do programu rabatowego „Uwolnienie cen” umożliwi odbiorcom zakup paliwa gazowego po atrakcyjnych cenach, a przez to obniżenie kosztów zakupu paliwa gazowego. Niewątpliwą zaletą programu jest również to, że w przypadku wzrostu ceny na rynku gazu, cena określona w taryfie stanowi poziom maksymalny, po jakim odbiorca będzie nabywał paliwo gazowe.

PGNiG SA zajmuje się obsługą klientów strategicznych, tj. odbierających rocznie ponad 25 mln m3 gazu rocznie, klientów nabywających gaz do dalszej odsprzedaży oraz nabywających gaz bezpośrednio ze złóż. Pozostali klienci z portfela PGNiG od sierpnia 2014 r. są obsługiwani przez Spółkę PGNiG Obrót Detaliczny.

Źródło: PGNiG