Z informacji portalu branżowego miesięcznika Rynek Kolejowy wynika, że Dolnośląskie Linie Autobusowe zrezygnowały wraz ze swym czeskim partnerem biznesowym Leo Express z ubiegania się o zezwolenie na obsługę pasażerskich połączeń kolejowych Warszawa-Kraków/Katowice. Starają się za to o zgodę na obsługę linii Warszawa-Poznań/Szczecin, na której dotąd działały PKP Intercity i Przewozy Regionalne.
– Informuję, iż konsorcjum firm Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA) oraz Leo Express nie wycofało się z projektu uruchomienia połączeń, na które w ubiegłym roku były składane wnioski rozkładowe – stwierdziła w wypowiedzi dla naszego portalu Wanda Zielińska prokurent spółki Dolnośląskie Linie Autobusowe sp. z o.o.
Zielińska oznajmiła jednocześnie, że konsorcjum DLA i Leo Express jedynie przesunęło w czasie realizację tych zamierzeń.
– Będziemy chcieli powrócić do realizacji tych planów po przejściu pierwszej procedury otwartego dostępu, ponieważ uzgodnienia dla tego dostępu idą bardzo opornie, są czasochłonne – twierdzi dalej Zielińska. – Zaś ich skumulowanie może spowodować przesunięcia w czasie zagrażające terminom na procedowanie naszych wniosków rozkładowych dla rozkładu 2014-15.
– Mamy nadzieję, że w zakresie tego jednego wniosku otrzymamy otwarty dostęp i zdążymy z wejściem w ten rozkład na razie na jednym tylko kierunku – kończy wypowiedź Wanda Zielińska prokurent Dolnośląskich Linii Autobusowych.