Jak czytamy na portalu nextgreencar.com 2016 był bez wątpienia dobrym rokiem dla przemysłu motoryzacyjnego, a szczególnie tych firm, które mają w swojej ofercie samochody zarówno w pełni elektryczne jak i hybrydy. W 2017 roku trend ten ma być jeszcze wyraźniej widoczny, a na ulicach kolejnych miast pojawiać się będzie więcej EV. Ograniczenie emisji i więcej opcji dla konsumentów – tego możemy się spodziewać w 2017 roku.
Jak przewidują eksperci portalu, dobrze będą się miały hybrydy, ale największe znaczenie będą miały premierowe modele samochodów w pełni elektrycznych. Wyścig w segmencie samochodów spalinowych o miejsce na podium najbardziej efektywnych pod względem emisji spalin silników trwa od lat. W najbliższym roku mają się pojawić całkiem nowe lub zmodernizowane, bardziej oszczędne silniki w następujących modelach: Ford Fiesta, Citren C3, Alfa Romeo Giulia, VW Golf i BMW 5. Jak czytamy, każdy z nich ma wystarczający potencjał do tego by stać się bestsellerem w swojej klasie.
Przyjrzyjmy się 10 najbardziej „zielonym” samochodom według nextgreencar.com
- Smart ma w 2017 roku zaoferować każdy swój model w wersji w pełni elektrycznej. Zasięgi wersji elektrycznych nie będą bardzo duże, ponieważ Samarty to samochody do jazdy po niewielkich obszarach miejskich i na niewielkie wypady. 17,6 kWh bateria ma pozwolić na przejechanie około 160km bez ładowania. Modele mają być dostępne w wielu wariantach, spersonalizowanych opcjach, także w wersji Brabus. Dodatkowo ma się pojawić specjalna aplikacja na smartphony.
- Najlepiej sprzedający się w 2017 samochód ze stajni Volkswagena to Golf. W nowym roku możemy się spodziewać we wszystkich wariantach tego flagowego modelu wyposażenia podnoszącego poziom bezpieczeństwa, nowej stylizacji, udoskonalenia systemów umożliwiających komunikację i rozrywkę oraz nowych cyfrowych wskaźników. Nie zmienią się układy napędowe w wariantach GTE. Ulepszony zostanie e-Golf. Zmiana baterii pozwoli osiągnąć o 50% większy zasięg niż dotychczas, producenci mówią o 305 km.
- Mini został włączony przez koncern BMW do wyścigu o klientów szukających „zielonych” rozwiązań w motoryzacji. Nowa generacja Mini Countryman będzie wyposażona w 3-cylindorwy silnik spalinowy i niewielki silnik elektryczny, taki zabieg ma pozwolić osiągnąć 224 KM i 385 Nm. Na samym silniku elektrycznym będzie można pokonać około 40 km.
- Kia Niro to odpowiedź koreańskiego koncernu na lukę w segmencie „zielonych” crossoverów. Mniejszy brat znanego doskonale Sportage jest hybrydą wyposażoną w silnik spalinowy o pojemności 1,6 i motor elektryczny pozwalający przejechać 50 km dzięki 8,9 kWh baterii. Trzeba pamiętać, że Kia i Hyundai to samochody z tej samej stajni, więc z dostępem do tych samych technologii.
- Nowy Prius Toyoty ma pozostać hybrydą, która na samym tylko silniku elektrycznym pokonuje 50 km. Wyposażenie tego modelu w panele solarne na dachu pozwoli doładowywać w prosty sposób 8,8 kWh baterię.
- Hyundai Ioniq będzie dostępny w dwóch wersjach: hybrydowej i elektrycznej. W wersji elektrycznej mamy mieć do dyspozycji baterię produkcji LG, litowo – jonową o pojemności 28 kWh, która ma dawać zasięg około 169 km, w hybrydzie znajdzie się bateria 9,8 kWh.
- Kia Optima to propozycja wygodnego sedana, także dostępnego w dwóch wariantach. Może poważnie zagrozić liderom rynku, ze względu na swój elegancji wygląd i wybór karoserii. Połączenie w hybrydowej wersji silnika spalinowego 2.0 litra i silnika elektrycznego daje łącznie 202 KM i 375 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny pozwoli pokonać około 55 km.
- Volvo V90 XC to SUV mający znany dobrze napęd T8 Twin czyli, 2.0 litry spalinowe i dodatkowy silnik elektryczny. Razem dające 320 KM w samochodzie z napędem na obie osie.
- BMW serii 5 czyli, najważniejszy model tej marki doczeka się wersji iPerformance. Wypełni tym samym lukę między modelami 330e i 740e. Zastosowany w hybrydowej wersji silnik i baterie pozwolą przejechać około 50 km bez ładowania. BMW podkreśla, że model będzie miał zaawansowane oprogramowanie mające ułatwić jazdę i dopasowywać zużycie energii do stylu jazdy.
- Volvo V40 ma stać się bazą do następnych wersji S40 i XC40. Na razie wiemy, że wszystkie będą dostępne w wersjach hybrydowych, ale produkowane będą także wersje w pełni elektryczne. Podwójne silniki stosowane w hybrydach to trzycylindrowe modele Drive E. Dostępne w 2017 roku samochody linii 40 są projektowane w taki sposób by mogły być zarówno w wersji hybrydowej jak i elektrycznej bez potrzeby dodatkowych przeróbek.