icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

50 mln zł na poprawę ruchu towarowego na Śląsku

Prawie 50 milionów złotych przeznaczyły Polskie Linie Kolejowe na rewitalizację linii nr 169 Tychy – Orzesze Jaśkowice. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na odcinku Orzesze Jaśkowice – Łaziska Średnie. Odnowiona linia ułatwi transport towarów szczególnie w Rybnickim Okręgu Węglowym.

Po zakończeniu prac pociągi pojadą płynniej i dwukrotnie szybciej, 100 km/h zamiast dotychczasowych 50 km/h. Oznacza to lepsze wykorzystanie trasy i mniejsze zużycie energii przez ciężkie składy towarowe, obsługujące kopalnie, hutę i elektrociepłownię. Prace rozpoczęły się w czerwcu. W ramach zadania zarządca infrastruktury wymieni na jednotorowej linii 10 km torów, przebuduje sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, oraz 20 mostów i wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa poprawi wymiana 13 rozjazdów i remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania toru i drogi zyskają nowe oświetlenie i nawierzchnię. PLK zakończą prace w grudniu. W 2016 roku zarządca infrastruktury planuje kontynuować rewitalizację linii na odcinku Łaziska Średnie – Tychy. Rewitalizacja linii Tychy Orzesze Jaśkowice, bardzo ważna dla Rybnickiego Okręgu Węglowego, wpisuje się w program poprawy sieci kolejowej na Śląsku.

Dodatkowe 100 mln zł na rewitalizację śląskich linii towarowych

Polskie Linie Kolejowe realizują obecnie program ”Udrożnienie podstawowych ciągów komunikacyjnych w ruchu towarowym na terenie Śląska”. Obejmuje on łącznie 20 zadań, które zostaną zrealizowane do września przed szczytem przewozów towarowych. Został stworzony we współpracy z przewoźnikami towarowymi. Efekty programu to m. in. zwiększenie przepustowości poszczególnych linii nawet o ponad 50 procent i podwyższenie poziomu bezpieczeństwa przewozów towarowych.

Program pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości towarowych szlaków z 20 – 30 km/h do 50 – 60 km/h. Skupia się na usprawnieniu ruchu wybiegającego na północny zachód z Gliwic w kierunku Kędzierzyna – Koźla, z Chorzowa na północ w kierunku Tarnowskich Gór. Efektem prac będzie przekierowanie większej liczby składów towarowych przejeżdżających przez stację Katowice na linię obwodową na południe od Katowic.

Stacje Rybnik, Kędzierzyn Koźle, Racibórz, Chałupki i Zebrzydowice zwiększą swoją przepustowość, co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów przejeżdżających przez nie w ciągu doby. Będzie to miało wpływ również na towarowe połączenia międzynarodowe. Składy transportujące węgiel będą mogły wyruszać poza region szybciej i z większą częstotliwością.

Na Śląsku modernizacją objętych jest ok. 600 km torów. PLK już przeznaczyły na ten cel ponad 2,5 mld zł, a w najbliższych latach planują zrealizować inwestycje za 9 mld zł.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prawie 50 milionów złotych przeznaczyły Polskie Linie Kolejowe na rewitalizację linii nr 169 Tychy – Orzesze Jaśkowice. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na odcinku Orzesze Jaśkowice – Łaziska Średnie. Odnowiona linia ułatwi transport towarów szczególnie w Rybnickim Okręgu Węglowym.

Po zakończeniu prac pociągi pojadą płynniej i dwukrotnie szybciej, 100 km/h zamiast dotychczasowych 50 km/h. Oznacza to lepsze wykorzystanie trasy i mniejsze zużycie energii przez ciężkie składy towarowe, obsługujące kopalnie, hutę i elektrociepłownię. Prace rozpoczęły się w czerwcu. W ramach zadania zarządca infrastruktury wymieni na jednotorowej linii 10 km torów, przebuduje sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, oraz 20 mostów i wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa poprawi wymiana 13 rozjazdów i remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania toru i drogi zyskają nowe oświetlenie i nawierzchnię. PLK zakończą prace w grudniu. W 2016 roku zarządca infrastruktury planuje kontynuować rewitalizację linii na odcinku Łaziska Średnie – Tychy. Rewitalizacja linii Tychy Orzesze Jaśkowice, bardzo ważna dla Rybnickiego Okręgu Węglowego, wpisuje się w program poprawy sieci kolejowej na Śląsku.

Dodatkowe 100 mln zł na rewitalizację śląskich linii towarowych

Polskie Linie Kolejowe realizują obecnie program ”Udrożnienie podstawowych ciągów komunikacyjnych w ruchu towarowym na terenie Śląska”. Obejmuje on łącznie 20 zadań, które zostaną zrealizowane do września przed szczytem przewozów towarowych. Został stworzony we współpracy z przewoźnikami towarowymi. Efekty programu to m. in. zwiększenie przepustowości poszczególnych linii nawet o ponad 50 procent i podwyższenie poziomu bezpieczeństwa przewozów towarowych.

Program pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości towarowych szlaków z 20 – 30 km/h do 50 – 60 km/h. Skupia się na usprawnieniu ruchu wybiegającego na północny zachód z Gliwic w kierunku Kędzierzyna – Koźla, z Chorzowa na północ w kierunku Tarnowskich Gór. Efektem prac będzie przekierowanie większej liczby składów towarowych przejeżdżających przez stację Katowice na linię obwodową na południe od Katowic.

Stacje Rybnik, Kędzierzyn Koźle, Racibórz, Chałupki i Zebrzydowice zwiększą swoją przepustowość, co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów przejeżdżających przez nie w ciągu doby. Będzie to miało wpływ również na towarowe połączenia międzynarodowe. Składy transportujące węgiel będą mogły wyruszać poza region szybciej i z większą częstotliwością.

Na Śląsku modernizacją objętych jest ok. 600 km torów. PLK już przeznaczyły na ten cel ponad 2,5 mld zł, a w najbliższych latach planują zrealizować inwestycje za 9 mld zł.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Najnowsze artykuły