icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PwC: Connected car – twój samochód w aplikacji (ANALIZA)

Trendem wyraźnie widocznym na rynku motoryzacyjnym jest stale rosnąca liczba aplikacji adresowanych do kierowców. Według naszych prognoz do 2022 roku dwa na trzy samochody będą wyposażone w pakiet aplikacji online wspomagających podróż. W tym czasie wartość rynku samochodu połączonego ze smartfonem (connected car) na świecie może się potroić, osiągając poziom 155,9 mld USD (wobec spodziewanej wartości rynku w 2017 roku mającej wynieść 52,5 mld USD) – piszą analitycy zespołu energetycznego PwC.

Coraz więcej aplikacji

Technologie wspomagające mobilność będą stanowiły do 14 procent wartości pojazdów klasy premium i około 7 procent w przypadku pojazdów klasy średniej. Udział producentów wyposażenia (OEM) może spaść z 70 procent do 50 procent na rzecz dostawców nowych rozwiązań technologicznych oraz platform cyfrowych wspomagających transport.

W badaniu przeprowadzonym przez PwC zapytano respondentów m.in. o znajomość oraz wykorzystanie aplikacji mobilnych w połączeniu z pojazdami. Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej używanych są funkcjonalności wspomagające prowadzących w wyznaczaniu trasy podróży, śledzeniu natężenia ruchu oraz monitorowaniu poziomu opłat, o ile trasa jest nimi objęta. Do najpopularniejszych na rynku należą Google’a, Yanosik i nawigacja TomTom.

Oprócz poprawy komfortu jazdy zdaniem respondentów rozwiązania integrujące smartfon oraz samochód będą miały istotny wpływ na bezpieczeństwo samochodu (59 procent wskazań) oraz na zwiększenie płynności ruchu w miastach (58 procent).

Monitoring

Do najbardziej pożądanych aplikacji, za które konsumenci byliby w stanie dopłacić to te umożliwiające monitoring i śledzenie lokalizacji auta (użyteczne w przypadku kradzieży), 63% zdecydowałoby się na aplikację wysyłającą automatycznie sygnał o pomoc w przypadku ciężkiego wypadku, zaś 57% zakupiłoby aplikację monitorującą stan pojazdu i przypominającą o obowiązkowych przeglądach.

Według analiz przeprowadzonych przez PwC, w związku z kapitałochłonnymi wdrożeniami nowych rozwiązań technologicznych w najbliższych latach, jednym z kluczowych wyzwań dla branży motoryzacyjnej będzie skuteczne budowanie marży. Pomóc w tym mogą nowe modele dystrybucji detalicznej, na przykład za pomocą cyfrowych platform.

Zmiana modelów dystrybucji zbiega się również z zmianą preferencji zakupowych klientów. Obecnie konsumenci wchodzą w interakcje z markami przy użyciu wielu kanałów – stron internetowych, interaktywnych terminali czy mediów społecznościowych.

Dealerzy samochodów muszą obecnie nie tylko reagować na sytuację na rynku, ale także przewidywać potrzeby potencjalnych klientów i odpowiadać na nie za pomocą spersonalizowanej oferty. Poprawę wyników może przynieść wykorzystanie analityki danych – demograficznych oraz geolokalizacyjnych, a także badanie zachowań i preferencji klientów w trakcie zakupów. Połączenie tych danych z aplikacjami mobilnymi otwiera kolejne nowe możliwości.

Trendem wyraźnie widocznym na rynku motoryzacyjnym jest stale rosnąca liczba aplikacji adresowanych do kierowców. Według naszych prognoz do 2022 roku dwa na trzy samochody będą wyposażone w pakiet aplikacji online wspomagających podróż. W tym czasie wartość rynku samochodu połączonego ze smartfonem (connected car) na świecie może się potroić, osiągając poziom 155,9 mld USD (wobec spodziewanej wartości rynku w 2017 roku mającej wynieść 52,5 mld USD) – piszą analitycy zespołu energetycznego PwC.

Coraz więcej aplikacji

Technologie wspomagające mobilność będą stanowiły do 14 procent wartości pojazdów klasy premium i około 7 procent w przypadku pojazdów klasy średniej. Udział producentów wyposażenia (OEM) może spaść z 70 procent do 50 procent na rzecz dostawców nowych rozwiązań technologicznych oraz platform cyfrowych wspomagających transport.

W badaniu przeprowadzonym przez PwC zapytano respondentów m.in. o znajomość oraz wykorzystanie aplikacji mobilnych w połączeniu z pojazdami. Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej używanych są funkcjonalności wspomagające prowadzących w wyznaczaniu trasy podróży, śledzeniu natężenia ruchu oraz monitorowaniu poziomu opłat, o ile trasa jest nimi objęta. Do najpopularniejszych na rynku należą Google’a, Yanosik i nawigacja TomTom.

Oprócz poprawy komfortu jazdy zdaniem respondentów rozwiązania integrujące smartfon oraz samochód będą miały istotny wpływ na bezpieczeństwo samochodu (59 procent wskazań) oraz na zwiększenie płynności ruchu w miastach (58 procent).

Monitoring

Do najbardziej pożądanych aplikacji, za które konsumenci byliby w stanie dopłacić to te umożliwiające monitoring i śledzenie lokalizacji auta (użyteczne w przypadku kradzieży), 63% zdecydowałoby się na aplikację wysyłającą automatycznie sygnał o pomoc w przypadku ciężkiego wypadku, zaś 57% zakupiłoby aplikację monitorującą stan pojazdu i przypominającą o obowiązkowych przeglądach.

Według analiz przeprowadzonych przez PwC, w związku z kapitałochłonnymi wdrożeniami nowych rozwiązań technologicznych w najbliższych latach, jednym z kluczowych wyzwań dla branży motoryzacyjnej będzie skuteczne budowanie marży. Pomóc w tym mogą nowe modele dystrybucji detalicznej, na przykład za pomocą cyfrowych platform.

Zmiana modelów dystrybucji zbiega się również z zmianą preferencji zakupowych klientów. Obecnie konsumenci wchodzą w interakcje z markami przy użyciu wielu kanałów – stron internetowych, interaktywnych terminali czy mediów społecznościowych.

Dealerzy samochodów muszą obecnie nie tylko reagować na sytuację na rynku, ale także przewidywać potrzeby potencjalnych klientów i odpowiadać na nie za pomocą spersonalizowanej oferty. Poprawę wyników może przynieść wykorzystanie analityki danych – demograficznych oraz geolokalizacyjnych, a także badanie zachowań i preferencji klientów w trakcie zakupów. Połączenie tych danych z aplikacjami mobilnymi otwiera kolejne nowe możliwości.

Najnowsze artykuły