DrogiInfrastrukturaWszystko

Bałdys: Nie ma dialogu z GDDKiA

– Choć oficjalnie „dialog” jest kontynuowany, to praktyce nie istnieje i GDDKiA w sposób nieskrępowany wprowadza do umów co raz to nowe represje wobec wykonawców, licząc, że jeśli ich pomysł nie zostanie skutecznie zaskarżony, to stanie się normą – pisze Rafał Bałdys, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa i członek Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Infrastruktury”.

– W ostatnio opublikowanym przetargu na nadzór nad budową S17 i POW (zamówienia wielkiej skali) oprócz wielu pułapek na wykonawców wprowadzono zapis, który mówi wprost, że za dodatkową pracę (nadzór nad robotami dodatkowymi) wykonawca nie dostanie nic – informuje Bałdys. – Jako przedsiębiorcy zrzeszeni w różnych organizacjach branżowych uważamy – inaczej niż GDDKiA – że za wykonaną pracę należy się wynagrodzenie. Będziemy starali się dowieść tego, że istnieją pewne pryncypialne zasady, które choć są oczywiste – dla niektórych instytucji lewitujących ponad rzeczywistością stały się niewiążącym komunałem.

Źródło: Rynek Infrastruktury

 


Powiązane artykuły

Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...
Zawór gazowy. Źródło: freepik

Ukraina utrzyma dostęp do polskich gazociągów

Gaz-System będzie oferował przepustowość ciągłą na kolejny rok gazowy 2025/2026 w kierunku z Polski na Ukrainę. Polski operator uzgodnił z...

Ponad miliard złotych z KPO na modernizację sieci elektroenergetycznej

Resort klimatu i środowiska podpisał umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę przesyłową. Fundusze wyniosą ponad...

Udostępnij:

Facebook X X X