icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Novatek wydłuża okres żeglugowy przez Północną Drogę Morską

Novatek planuje wykorzystywać żeglugę Północną Drogą Morską (PDM) przez 9-10 miesięcy w ciągu roku. W 2021 roku tą trasą ma przepłynąć 71 transportów LNG. 

Novatek od kilku lat próbuje testować różne warianty i konfigurację żeglugi PDM, również w sezonie zimowym przy wykorzystaniu lodołamaczy. Zgodnie z planami spółki w 2024 roku przez PDM ma rocznie przechodzić co najmniej 42 mln ton LNG. Aby poprawić efektywność i elastyczność, w Murmańsku na zachodzie i Kamczatce na wschodzie zbudowane mają zostać terminale przeładunkowe LNG.

Metanowce „wahadłowe” o klasie lodowej mają dostarczać do nich LNG, a stamtąd mniejsze i tańsze jednostki mają dalej rozwozić je do klientów.

Novatek posiada w swej flocie 15 metanowców klasy lodowej Arc7 zdolnej do pokonywania lodów Arktyki do 0,8 m bez asysty lodołamacza.

Novatek/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Północna Droga Morska nie zastąpi Kanału Sueskiego

Novatek planuje wykorzystywać żeglugę Północną Drogą Morską (PDM) przez 9-10 miesięcy w ciągu roku. W 2021 roku tą trasą ma przepłynąć 71 transportów LNG. 

Novatek od kilku lat próbuje testować różne warianty i konfigurację żeglugi PDM, również w sezonie zimowym przy wykorzystaniu lodołamaczy. Zgodnie z planami spółki w 2024 roku przez PDM ma rocznie przechodzić co najmniej 42 mln ton LNG. Aby poprawić efektywność i elastyczność, w Murmańsku na zachodzie i Kamczatce na wschodzie zbudowane mają zostać terminale przeładunkowe LNG.

Metanowce „wahadłowe” o klasie lodowej mają dostarczać do nich LNG, a stamtąd mniejsze i tańsze jednostki mają dalej rozwozić je do klientów.

Novatek posiada w swej flocie 15 metanowców klasy lodowej Arc7 zdolnej do pokonywania lodów Arktyki do 0,8 m bez asysty lodołamacza.

Novatek/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Północna Droga Morska nie zastąpi Kanału Sueskiego

Najnowsze artykuły