AlertEnergetykaEnergia elektryczna

UOKiK zbada kampanię dotyczącą podwyżek cen energii

Polskie banknoty

UOKiK przyjrzy się kampanii informacyjnej dotyczącej przyczyn podwyżek cen energii. Kampania prowadzona od końca stycznia, ma na celu informować społeczeństwo o kosztach produkcji energii elektrycznej w Polsce.

Kampania bilbordowa pod lupą UOKiK-u

W całej Polsce znajdują się bilbordy informujące, iż unijna polityka klimatyczna stanowi 60 procent kosztów produkcji energii elektrycznej. Za kampanię jest odpowiedzialne Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie, w skład którego wchodzą miedzy innymi PGE, Tauron czy Enea.

Fundacja Frank Bold postanowiła zawiadomić UOKiK o podejrzeniu stosowania praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Wniosek skierowany do UOKiK-u przez fundację został skierowany przeciwko Tauronowi, który rozsyłał w mailach informację zawierającą uśredniony koszt wpływający na cenę energii. W wiadomościach spółka informowała, że 59 procent koszów stanowią opłaty związane z emisjami CO2.

Zdaniem dyrektora Fundacji, forma przekazywania takiej informacji mogła wprowadzić klientów w błąd.

Parkiet.com/Aleksander Tretyn

Polskie Elektrownie polemizują z analizą Forum Energii o cenach prądu


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X