Budowa będzie sfinansowana ze środków europejskich, za które jesteśmy wdzięczni, do tego dojdą kredyty bankowe. Chcemy skorzystać ze wszystkich źródeł finansowania, niedawno dostaliśmy dofinansowanie ze Skarbu Państwa – powiedział wiceprezes Gaz-System Artur Zawartko.
Jak sfinansować budowę FSRU?
– Mamy w planach budowę pływającego terminala LNG w Zatoce Gdańskiej z przepustowością 6 mld m sześc. rocznie, z opcją podwojenia przepustowości, dokładając do tego drugi statek, do tego doszłaby infrastruktura lądowa. Budowa będzie sfinansowana ze środków europejskich, za które jesteśmy wdzięczni, do tego dojdą kredyty bankowe. Chcemy skorzystać ze wszystkich źródeł finansowania, niedawno dostaliśmy dofinansowanie ze Skarbu Państwa – powiedział Zawartko.
– Chcemy, żeby nowa infrastruktura była przystosowana do przesyłania domieszek wodoru, może większych niż pięć procent, o których mówi się w tej chwili w Brukseli. Jest to również wyzwanie dla naszych przedsiębiorców, którzy produkują armaturę. Do tego też jest potrzebne dofinansowanie. Operatorzy muszą być na to gotowi, ponieważ jeśli się gwałtownie zmieni polityka, to nie da się gwałtownie dobudować infrastruktury. Niestety jest to trudniejsze w czasach, kiedy toczy się wojna – mówił wiceprezes Gaz-System.
Opracował Michał Perzyński