Najkorzystniejszą ofertę na projekt i budowę obwodnicy Suwałk (odc. A i B) w ciągu drogi ekspresowej S61 złożyła firma Budimex S.A. z ceną 299,4 mln zł, terminem realizacji 34 miesięcy i okresem gwarancji 10 lat. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest we wrześniu br.
Nowa dwujezdniowa trasa o nawierzchni betonowej ominie Suwałki od zachodu i północy. Będzie zaczynała się na węźle „Suwałki Południe” (koniec obwodnicy Augustowa) i kończyła na węźle „Suwałki Północ” (bez tego węzła), a z istniejącą drogą krajową nr 8 będzie się łączyła jednojezdniowym łącznikiem. Długość obwodnicy to 12,83 km.
W ramach przedsięwzięcia rozbudowany zostanie węzeł Suwałki Południe, powstanie też nowy węzeł Suwałki Zachód. Planowana jest budowa siedmiu obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy, pięciu nad nią i jednego nad torami PKP.
Parametry techniczne:
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (2×2)
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m
- szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
- szerokość nawierzchni – 10 m
- szerokość pasa rozdzielającego – 5 m
- nośność – 115 kN/oś
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Betonówka dobrze wróży :). Teraz, w trakcie tego gorąca widać, co się może dziać z asfaltem ;/. Na szczęście na betonie nie ma koleinowania i generalnie jest wytrzymała, więc jak już droga powstanie, nie będzie potrzebować remontów przez długi czas.