icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki Schwedt będzie tymczasowo odcięty od kolei. Rosnieft protestuje

Deutsche Bahn planuje zamknąć linię kolejowa łączącą Bernau z miejscowością Schwedt na okres siedmiu tygodni. Decyzja o wstrzymaniu transportu na czas remontów może zaszkodzić tamtejszej rafinerii, należącej w 54 procentach do rosyjskiego koncernu Rosnieft.

Konsekwencje tej decyzji dotyczą przede wszystkim rafinerii PCK w Schwedt, największego pracodawcy regionu, która należy w 54 procentach do rosyjskiego koncernu Rosnieft.

Niezadowolenie z odcięcia od połączeń kolejowych wyraził także koncern Shell, którego udziały w rafinerii wynoszą 37,5 procent. Shell Deutschland GmbH skarżył się na zakłócenia w ruchu pociągów do i z rafinerii. – My skontaktowaliśmy się z Federalną Agencją Sieci w sprawie zamknięcia tej trasy – tłumaczy rzeczniczka Shell.

W skargę do Federalnej Agencji Sieci zaangażowana jest także firma córka rosyjskiego koncernu Rosnieft, której udziały w rafinerii są obecnie objęte zarządem powierniczym.

Regionalna gazeta Märkische Oderzeitung (MOZ) podaje, że Federalna Agencja Sieci stara się szybko rozpatrzyć tę skargę. – Jeśli zmiana decyzji Federalnej Agencji Sieci będzie konieczna, prawdopodobnie zostanie ona podjęta jeszcze w tym roku – podkreśla rzecznik.

Rafineria Schwedt, położona około 10 kilometrów od granicy z Polską, przeżywa kryzys. Moce przerobowe tej rafinerii wynoszą 11,5 milionów ton ropy rocznie, z czego wykorzystywanych jest obecnie 8,5-9 milionów ton.

MOZ / Aleksandra Fedorska

Media: Niemcy chcą wziąć do Rafinerii Schwedt więcej ropy kazachskiej

Deutsche Bahn planuje zamknąć linię kolejowa łączącą Bernau z miejscowością Schwedt na okres siedmiu tygodni. Decyzja o wstrzymaniu transportu na czas remontów może zaszkodzić tamtejszej rafinerii, należącej w 54 procentach do rosyjskiego koncernu Rosnieft.

Konsekwencje tej decyzji dotyczą przede wszystkim rafinerii PCK w Schwedt, największego pracodawcy regionu, która należy w 54 procentach do rosyjskiego koncernu Rosnieft.

Niezadowolenie z odcięcia od połączeń kolejowych wyraził także koncern Shell, którego udziały w rafinerii wynoszą 37,5 procent. Shell Deutschland GmbH skarżył się na zakłócenia w ruchu pociągów do i z rafinerii. – My skontaktowaliśmy się z Federalną Agencją Sieci w sprawie zamknięcia tej trasy – tłumaczy rzeczniczka Shell.

W skargę do Federalnej Agencji Sieci zaangażowana jest także firma córka rosyjskiego koncernu Rosnieft, której udziały w rafinerii są obecnie objęte zarządem powierniczym.

Regionalna gazeta Märkische Oderzeitung (MOZ) podaje, że Federalna Agencja Sieci stara się szybko rozpatrzyć tę skargę. – Jeśli zmiana decyzji Federalnej Agencji Sieci będzie konieczna, prawdopodobnie zostanie ona podjęta jeszcze w tym roku – podkreśla rzecznik.

Rafineria Schwedt, położona około 10 kilometrów od granicy z Polską, przeżywa kryzys. Moce przerobowe tej rafinerii wynoszą 11,5 milionów ton ropy rocznie, z czego wykorzystywanych jest obecnie 8,5-9 milionów ton.

MOZ / Aleksandra Fedorska

Media: Niemcy chcą wziąć do Rafinerii Schwedt więcej ropy kazachskiej

Najnowsze artykuły