EnergetykaGospodarkaŚrodowisko

E-paliwa są kluczem dla dekarbonizacji transportu morskiego

Nowy raport EMSA bada potencjał e-paliw w dekarbonizacji transportu morskiego, wskazując na ograniczenia technologiczne i możliwości rozwoju do 2030 roku.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) opublikowała raport analizujący e-paliwa jako przyszłe źródło energii w żegludze. E-diesel, e-metan i e-metanol mają duży potencjał, ale ich rozwój jest hamowany przez niedostateczne technologie produkcji i ograniczoną dostępność surowców.

Raport podkreśla, że do produkcji e-paliw niezbędne są zaawansowane technologie, takie jak elektroliza wodoru i wychwytywanie CO2 z powietrza, które wciąż są na etapie demonstracyjnym. Aby e-paliwa mogły odegrać znaczącą rolę w żegludze do 2030 roku, konieczne są intensywne inwestycje w infrastrukturę.

EMSA sugeruje, że współpraca sektora żeglugowego i wsparcie polityczne mogą przyspieszyć rozwój e-paliw. Instrumenty finansowe, podatki węglowe i mechanizmy handlu emisjami są kluczowe dla obniżenia kosztów i zwiększenia dostępności tych ekologicznych paliw.

Offshore energy / Mateusz Gibała


Powiązane artykuły

HREIT: nadzorca spółki wprowadził sąd w błąd. Prokuratura bada sprawę

Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza, czy tymczasowy nadzorca sądowy wprowadził sąd w błąd, przejmując kontrolę nad majątkiem HREIT S.A. Zarzuty...
Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...

Udostępnij:

Facebook X X X