icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jest projekt socjalizacji kosztów gazoportu

(Rzeczpospolita/CIRE)

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PGNiG złożyło do URE oraz MSP projekt koncepcji tzw. socjalizacji kosztów użytkowania terminalu LNG w Świnoujściu. Jak zwraca uwagę „Rzeczpospolita”, wprowadzenie takiego rozwiązania oznacza wzrost opłat dla odbiorców gazu.

Przypominamy, że o projekcie tzw. socjalizacji kosztów użytkowania gazoportu mówił podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy prezes PGNiG Mariusz Zawisza. Celem tego rozwiązania jest rozłożenie kosztów użytkowania gazoportu w taki sposób, by każdy jego użytkownik wziął na siebie ich część.

Cytowana przez przez dziennik rzecznika PGNiG Dorota Gajewska tłumaczy, że koncepcja ta zmierza do zwiększenia konkurencyjności dostaw gazu przez terminal względem innych źródeł, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa energetycznego Polski.

Według informacji „Rz” projekt w tej sprawie trafił już do Urzędu Regulacji Energetyki oraz Ministerstwa Skarbu Państwa. Rzeczniczka prasowa URE Agnieszka Głośniewska tłumaczy w dzienniku, że według tej koncepcji część kosztów funkcjonowania terminala LNG ma obciążyć wszystkich krajowych odbiorców gazu poprzez odpowiednią opłatę zwartą w taryfach: dystrybucyjnych i przesyłowej. Głośniewska przyznaje jednocześnie, że prezes URE „kierunkowo popiera ten sposób podejścia”, ale dodaje, iż implementacja tego rozwiązania wymaga uchwalenia odpowiedniej ustawy.

Jednocześnie dziennik odnotowuje, że z różnych form wsparcia korzystają terminale regazyfikacyjne m.in. w Grecji, Hiszpanii, na Litwie, i we Włoszech.

(Rzeczpospolita/CIRE)

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PGNiG złożyło do URE oraz MSP projekt koncepcji tzw. socjalizacji kosztów użytkowania terminalu LNG w Świnoujściu. Jak zwraca uwagę „Rzeczpospolita”, wprowadzenie takiego rozwiązania oznacza wzrost opłat dla odbiorców gazu.

Przypominamy, że o projekcie tzw. socjalizacji kosztów użytkowania gazoportu mówił podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy prezes PGNiG Mariusz Zawisza. Celem tego rozwiązania jest rozłożenie kosztów użytkowania gazoportu w taki sposób, by każdy jego użytkownik wziął na siebie ich część.

Cytowana przez przez dziennik rzecznika PGNiG Dorota Gajewska tłumaczy, że koncepcja ta zmierza do zwiększenia konkurencyjności dostaw gazu przez terminal względem innych źródeł, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa energetycznego Polski.

Według informacji „Rz” projekt w tej sprawie trafił już do Urzędu Regulacji Energetyki oraz Ministerstwa Skarbu Państwa. Rzeczniczka prasowa URE Agnieszka Głośniewska tłumaczy w dzienniku, że według tej koncepcji część kosztów funkcjonowania terminala LNG ma obciążyć wszystkich krajowych odbiorców gazu poprzez odpowiednią opłatę zwartą w taryfach: dystrybucyjnych i przesyłowej. Głośniewska przyznaje jednocześnie, że prezes URE „kierunkowo popiera ten sposób podejścia”, ale dodaje, iż implementacja tego rozwiązania wymaga uchwalenia odpowiedniej ustawy.

Jednocześnie dziennik odnotowuje, że z różnych form wsparcia korzystają terminale regazyfikacyjne m.in. w Grecji, Hiszpanii, na Litwie, i we Włoszech.

Najnowsze artykuły