icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Naprawdę czysty diesel

Koncern Volkswagen przygotował nie lada gratkę dla amerykańskich fanów diesli. Na rynku niebawem pojawi się 11.000 samochodów, które są zmodyfikowanymi egzemplarzami wyprodukowanymi w 2015 roku (rok kiedy wybuchła afera dieselgate).

Sprzedaż tych egzemplarzy zakończy wieloletnią obecność diesli Volkswagena na tym rynku. Prawdopodobnie koncern nie będzie już więcej oferował swoich samochodów w wersjach z silnikami wysokoprężnymi w USA.

Modelami poddanymi modyfikacji są: Beetle, Beetle kabriolet, Golf hatchback, Golf SportWagen, Jetta sedan, Passat sedan; wszystkie wyposażone w silnik EA288 2.0 l 4-cylindry turbodoładowany diesel.

Zastosowane w wymienionych modelach zaktualizowane wersje oprogramowania zostały zaakceptowane przez EPA i kalifornijską komisję powołaną do badania zasobów lotniczych. Wyniki emisji tlenku azotu uzyskane po modyfikacji są wystarczające, dzięki czemu samochody trafią na amerykański rynek.

Nie wszyscy dealerzy otrzymają możliwość sprzedawania starych-nowych pojazdów. Być może stracą ją dealerzy w których przypadku koncern musiał już interweniować i blokować sprzedaż używanych TDI w programie Używany z gwarancją. Należy tu przypomnieć, że samochody wyposażone we wszystkie silniki wysokoprężne Volkswagen i Audi 4-cylindrowe TDI 2009-2015 miały wadliwe oprogramowanie, które fałszowało kontrolę emisji spalin. W wyniku tej „usterki” niektóre samochody emitowały nawet 35 razy większą dawkę tlenku azotu niż wynika to z ustalonych norm spalania.

Greencarreports/Agata Rzędowska

Koncern Volkswagen przygotował nie lada gratkę dla amerykańskich fanów diesli. Na rynku niebawem pojawi się 11.000 samochodów, które są zmodyfikowanymi egzemplarzami wyprodukowanymi w 2015 roku (rok kiedy wybuchła afera dieselgate).

Sprzedaż tych egzemplarzy zakończy wieloletnią obecność diesli Volkswagena na tym rynku. Prawdopodobnie koncern nie będzie już więcej oferował swoich samochodów w wersjach z silnikami wysokoprężnymi w USA.

Modelami poddanymi modyfikacji są: Beetle, Beetle kabriolet, Golf hatchback, Golf SportWagen, Jetta sedan, Passat sedan; wszystkie wyposażone w silnik EA288 2.0 l 4-cylindry turbodoładowany diesel.

Zastosowane w wymienionych modelach zaktualizowane wersje oprogramowania zostały zaakceptowane przez EPA i kalifornijską komisję powołaną do badania zasobów lotniczych. Wyniki emisji tlenku azotu uzyskane po modyfikacji są wystarczające, dzięki czemu samochody trafią na amerykański rynek.

Nie wszyscy dealerzy otrzymają możliwość sprzedawania starych-nowych pojazdów. Być może stracą ją dealerzy w których przypadku koncern musiał już interweniować i blokować sprzedaż używanych TDI w programie Używany z gwarancją. Należy tu przypomnieć, że samochody wyposażone we wszystkie silniki wysokoprężne Volkswagen i Audi 4-cylindrowe TDI 2009-2015 miały wadliwe oprogramowanie, które fałszowało kontrolę emisji spalin. W wyniku tej „usterki” niektóre samochody emitowały nawet 35 razy większą dawkę tlenku azotu niż wynika to z ustalonych norm spalania.

Greencarreports/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły