DrogiInfrastrukturaWszystko

Bałdys: Nie ma dialogu z GDDKiA

– Choć oficjalnie „dialog” jest kontynuowany, to praktyce nie istnieje i GDDKiA w sposób nieskrępowany wprowadza do umów co raz to nowe represje wobec wykonawców, licząc, że jeśli ich pomysł nie zostanie skutecznie zaskarżony, to stanie się normą – pisze Rafał Bałdys, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa i członek Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Infrastruktury”.

– W ostatnio opublikowanym przetargu na nadzór nad budową S17 i POW (zamówienia wielkiej skali) oprócz wielu pułapek na wykonawców wprowadzono zapis, który mówi wprost, że za dodatkową pracę (nadzór nad robotami dodatkowymi) wykonawca nie dostanie nic – informuje Bałdys. – Jako przedsiębiorcy zrzeszeni w różnych organizacjach branżowych uważamy – inaczej niż GDDKiA – że za wykonaną pracę należy się wynagrodzenie. Będziemy starali się dowieść tego, że istnieją pewne pryncypialne zasady, które choć są oczywiste – dla niektórych instytucji lewitujących ponad rzeczywistością stały się niewiążącym komunałem.

Źródło: Rynek Infrastruktury

 


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X